actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th November 2014, 10:10
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User

Slimme fiets voorkomt valpartijen

De Nederlandse Organisatie voor Toegepast-Natuurwetenschappelijk Onderzoek (TNO) heeft een fiets ontwikkeld die waarschuwt voor gevaren. Binnen een aantal jaren rijden er fietsen rond waarvan de handvatten trillen als er een paaltje op het wegdek staat en het zadel trilt bij naderend gevaar van achteren.

De slimme fiets kan het aantal ongevallen verminderen. Vooral voor ouderen kan het rijwiel uitkomst bieden. Dat schrijft de Nederlandse krant De Telegraaf vandaag.

Bron:
De Morgen, 26/11/2014

Eigen mening:
Dit enorm korte artikel sprak mij aan omdat ik sinds ik in het bezit ben van mijn rijbewijs pas écht besef hoe gevaarlijk en onoplettend fietsers kunnen zijn. Jongeren bijvoorbeeld, die hebben de dag van vandaag allemaal een hoofdtelefoon op of oortjes insteken en bovendien staat de muziek in de meeste gevallen enorm luid te spelen. Ik heb al vaak gemerkt dat wanneer ik dergelijke fietser nader deze volledig afgeleid is door de muziek, waardoor hij/zij bijvoorbeeld begint af te wijken van zijn/haar plaats op de rijbaan etc. Daarom denk ik dat het een goed systeem zou zijn dat het fietszadel begint te trillen als er "gevaar" van achteren nadert. Ook denk ik dat dit de jongeren ergens wel zal aanspreken. Ik denk dat ze liever een trillend fietszadel hebben, dan dat ze hun muziek zouden moeten weg laten. De handvatten die beginnen trillen wanneer er paaltjes naderen, zijn volgens mij het meest doeltreffend voor ouderen.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 26th November 2014 om 10:34.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:08.