actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th November 2014, 20:40
Ruben.M*ynendonckx Ruben.M*ynendonckx is offline
Registered User

Jongen overleeft als enige slachtpartij en val van brug

Een 13-jarige jongen heeft als enige een familiedrama overleefd in het Puerto Ricaanse Guaynabo. Overvallers drongen het huis van het gezin binnen en schoten zijn vader en twee anderen neer. De jongen werd samen met zijn broer meegenomen. De broer werd later doodgeschoten, terwijl de jongen zelf neer werd gestoken en van een brug werd gegooid. Wonder boven wonder overleefde hij de aanval.
Nadat ze het huis waren binnengedrongen, schoten de overvallers onder meer de vader van de jongen dood. De twee zonen, wiens namen onbekend zijn, werden meegenomen naar een stadje verderop, waar de oudste werd doodgeschoten. Omdat de overvallers uiteindelijk zonder kogels kwamen te zitten, besloten ze de jongste van het duo neer te steken en van een brug af te gooien. Hij wist uiteindelijk een nabijgelegen huis te bereiken, waar bewoners de hulpdiensten konden verwittigen.

Bewijs en motief
Inmiddels hebben twee mannen, waaronder één man van 27 jaar oud, zich gemeld bij de politie. Volgens de politie is er al concreet bewijs gevonden voor de betrokkenheid van de mannen. Over een motief is nog geen zekerheid, al is een huurachterstand een eerste aanwijzing.

De vader van de jongens was een voormalig sergeant bij de Amerikaanse militaire academie op Puerto Rico, waar hij bijna twintig jaar werkzaam was. De vermoedelijke daders huurden een huis van hem en konden de huur niet meer betalen. Hierdoor dreigden ze uit het huis te worden gezet.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-van-brug.dhtml

Eigen mening: Ik vind dit een afschuwelijk verhaal voor deze jongen van 13(!) hij zal niet alleen door het leven moeten zonder zijn gezin, maar zal ook voor de rest van zijn leven getraumatiseerd zijn. Als je dan kijkt naar het mogelijk motief van de daders: 'de huur niet meer kunnen betalen' stel ik mij toch sterk vragen bij de manier van omgang met elkaar in die delen van de wereld. Ik vind het raar en goed ook dat zulke verhalen niet of zeer zelden hier voorkomen en daar wel. Gelukkig is onze samenleving of onze cultuur nog net verdraagzamer.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:45.