|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
McDonald's-restaurant in Moskou heropent na drie maanden
McDonald's heeft zijn grootste restaurant in Moskou opnieuw geopend, na drie maanden sluiting. Officieel bleef het restaurant dicht op bevel van de voedselautoriteiten, maar waarnemers meenden dat het om een vergelding ging voor de Europese en Amerikaanse sancties tegen Rusland.
Het McDonald's-restaurant bevindt zich op het befaamde Poesjkin-plein en is het grootste van de Amerikaanse fastfoodketen in Rusland. McDonald's heeft nog twee andere vestigingen in Moskou die gesloten werden, die zouden later deze maand en in januari heropenen. Rusland is voor het bedrijf de zevende belangrijkste afzetmarkt, de vestiging op het Poesjkin-plein zou het meest bezochte ter wereld zijn. Bron: De Redactie, 19/11/2014 Mening: Misschien lijkt het thema McDonald's niet meteen relevant, maar in deze context is niets minder waar. Ik kan Rusland geen ongelijk geven dat ze deze restaurants gesloten hebben. Europa en de VS namen maatregelen tegen hen, het is dus logisch dat het omgekeerd ook gebeurde. Wat ik me af vraag: is Rusland dan nu aan het bijdraaien? Waarom gaat het restaurant nu opeens wel terug open? De maatregelen tegen Rusland blijven volgens mij toch gewoon van kracht? Ik ben toch wel benieuwd naar de aanleiding van deze heropening... Aan de voedselautoriteiten zal het volgens mij toch niet liggen, toch? |