actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th October 2014, 09:06
Hanne V*n Dooren Hanne V*n Dooren is offline
Registered User

Vier keer levenslang rijverbod en toch nog altijd op de weg

Vier keer levenslang rijverbod en toch nog altijd op de weg

38 verkeersveroordelingen, goed voor 61 maanden celstraf en drie keer een levenslang rijverbod. Toch werd een Brusselse bestuurder nadien nog maar eens achter het stuur betrapt met 1,8 promille in zijn bloed, in een onverzekerde wagen. De man werd maandag opnieuw veroordeeld tot een levenslang rijverbod en anderhalf jaar effectief, maar tot op vandaag zat hij amper in de gevangenis. De politierechter kan er niet om lachen.

'Wat heeft het eigenlijk nog voor zin om straffen uit te spreken, terwijl ze amper worden uitgevoerd?', zei politierechter Dina Van Laethem in Halle na afloop van de zitting. 'Natuurlijk is dit zéér frustrerend. Die man zegt dat hij amper een paar maanden in de gevangenis heeft doorgebracht. Geen wonder dat hij en andere beklaagden de indruk krijgen dat in België straffeloosheid heerst.'

Op de vraag hoe het komt dat T. van al zijn opgelegde celstraffen amper vier maanden effectief in de cel doorbracht, had zowel de politierechter als de aanklager geen sluitend antwoord. Automobilistenvereniging Touring pleit er alvast voor om voortaan bij elk levenslang rijverbod de wagen in beslag te nemen.

Bron: De standaard 14/10/'14

Commentaar: Ik vind dat dit niet zomaar kan! Waarom zouden we nog straffen uitspreken, als ze toch niet worden nageleefd? Het is niet correct van de man om telkens weer te gaan rijden. Hierdoor brengt hij andere mensen in gevaar. Men moet veroordeelde personen beter controleren, om dit te voorkomen in de toekomst!
Touring heeft, naar mijn mening, een wel heel strenge straf. Ik vind niet dat ze de wagen in beslag moeten nemen. Als de bestuurder echt wil, kan hij toch gewoon een andere wagen kopen?
Met citaat antwoorden
Oud 14th October 2014, 14:58
VeerleGrauwm*ns VeerleGrauwm*ns is offline
Registered User

Automobilistenvereniging Touring pleit ervoor om bij een levenslang rijverbod gelijk de wagen af te nemen, dit vind ik zelf niet een goede oplossing. Er zijn genoeg mensen die met het hele gezin één wagen delen. Als de bestuurder dan één van de zovele personen is die in die auto rijdt, wordt het hele gezin gestraft voor iets wat één iemand heeft aangericht. Het lijkt mij een betere oplossing om eindelijk eens de straffen die de rechter opgelegd na te leven. Laat die man zijn gevangenisstraffen uitzitten, verzwaar deze straffen naarmate hij meermaals dezelfde overtreding begaat. Daarboven zou ik nog een flinke boete geven en cursussen over 'verantwoord rijgedrag'. Ik hoop dat deze man niet meer de baan op komt met de wagen, het is gevaarlijk voor zichzelf en vooral voor anderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:54.