|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Blikschade: 'Eén op twee pleegt vluchtmisdrijf'
Blikschade: 'Eén op twee pleegt vluchtmisdrijf'
Bij meer dan de helft van de verkeersongevallen met blikschade pleegt de dader vluchtmisdrijf als niemand hem of haar gezien heeft. Waarschijnlijk gebeurt het zelfs nog meer, maar niet alle slachtoffers stappen naar de politie, zeggen ze bij het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid. Daders gaan ervan uit dat de politie de moeite niet zal doen om hen te vinden, maar dat doet ze wel degelijk. Dat blijkt uit cijfers van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid, die Het Laatste Nieuws publiceert. In 2010 waren er 73.075 gevallen van vluchtmisdrijf na een botsing zonder gewonden, of omgerekend 46 procent. Vorig jaar pleegde al 52 procent van de chauffeurs die een ongeval met blikschade veroorzaakten vluchtmisdrijf, of 73.044 bestuurders op een totaal van 141.657 ongevallen. Opvallend: het aantal ongelukken neemt dus af, maar het aantal gevallen van vluchtmisdrijf blijft nagenoeg gelijk. Bij ongevallen met gewonden of doden komt vluchtmisdrijf veel minder voor, maar ook daar is een gelijkaardige trend zichtbaar. Bron: De Knack, Vrijdag 10/10/2014 http://www.knack.be/nieuws/belgie/b...mal-435549.html Eigen mening: Ik vind het heel jammer dat het cijfer van vluchtmisdrijf zo hoog ligt. Ik heb dit zelf ook al eens meegemaakt. Mijn wagen stond geparkeerd op een parking en toen ik terug wou vertrekken zag ik plotseling dat mijn deur helemaal geblutst was. Ik heb deze bluts dan laten maken en het prijskaartje lag redelijk hoog. Ik weet van mezelf dat ik dit nooit zal doen. Ook al zal het waarschijnlijk niet je bedoeling zijn geweest om dit ongeval voor te hebben, toch vind ik dat je moet opdraaien voor de kosten aangezien jij het ongeval hebt begaan. Laatst aangepast door Senne.V*nRompuy : 10th October 2014 om 11:52. |