actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd October 2014, 16:11
Dennis.B*roeckx Dennis.B*roeckx is offline
Registered User

VN: ‘IS pleegt onthutsende misdaden’

IS-militanten hebben volgens de VN een onthutsende reeks van mensenrechtenschendingen gepleegd. Ze maken seksslaven van ontvoerde meisjes en vrouwen, voeren massa-executies uit en rekruteren kindsoldaten.
In een rapport dat gebaseerd is op 500 interviews met getuigen stelt de VN dat de schendingen tussen 6 juli en 10 september kunnen neerkomen op oorlogsmisdaden of misdaden tegen de mensheid.

Islamistische troepen plegen volgens de VN grove mensenrechtenschendingen tegenover gemeenschappen waaronder christenen, jezidi’s en sjiieten. Het gaat onder meer om het doden van burgers, ontvoeringen, verkrachtingen en ander seksueel geweld, het rekruteren van kindsoldaten, de vernietiging van religieuze of culturele plaatsen en de ontkenning van fundamentele vrijheden.

Het rapport geeft voorbeelden. Op 12 juni zijn 1.500 Iraakse soldaten gevangengenomen en gedood door IS-militanten. De precieze dodentol is niet bekend. In Augustus nam IS ruim 500 vrouwen en meisjes, vooral jezidi’s en christenen, gevangen. Ze zouden naar Syrië zijn gevoerd waar ze ofwel als beloning aan strijders zijn gegeven ofwel zijn verkocht als seksslaven.

Ook de Iraakse veiligheidstroepen hebben overtredingen gepleegd, stelt het rapport. Zo hebben Iraakse luchtaanvallen ook een aanzienlijk aantal burgers gedood, met bombardementen op dorpen, een school en ziekenhuizen. Dat is in strijd met het internationaal recht.

Bron: Vandaag om 14:47 door jvt | Bron: Reuters
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141002_01299599

Mening:
Een schending van de mensen rechten is altijd een schande maar
voor een schending van dit niveau zijn gewoon geen woorden meer.
Als ik zoiets lees vraag ik me af wat er toch mis is met deze mensen,
hoe en in wat voor omgeving moeten ze zijn opgegroeid als ze achter zoiets
kunnen staan. Ook dat Irak onschuldige burgers bombardeerd is een schandaal, de beschaving heeft die gebieden precies nog niet bereikt.

Ik hoop dat IS snel iets van het verleden is dat we nog alleen maar lezen in geschiedenisboeken.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:07.