actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th January 2014, 19:40
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User

Jachtvergunning bedreigde zwarte neushoorn geveild

Een jachtvergunning voor de bedreigde zwarte neushoorn in Namibië heeft op een veiling in Dallas, in de Verenigde Staten, 350.000 dollar opgebracht. De omstreden veiling werd door de Amerikaanse Dallas Safari Club georganiseerd om het voortbestaan van de zwarte neushoorn te redden.

Volgens de organisatie zal de volledige opbrengst van de veiling naar de regering in Namibië gaan. Daarmee moet de met uitsterven bedreigde neushoorn worden gered. Maar milieugroeperingen en voorvechters voor dierenrechten protesteerden fel tegen het omstreden initiatief. Tegen leden van de Dallas-groep zijn zelfs doodsbedreigingen geuit die door de FBI worden onderzocht.
Volgens directeur Ben Carter gaat het echter om de jacht op een oude, onvruchtbare neushoorn, die toch al zou worden geruimd omdat hij agressief is en een bedreiging vormt voor de andere wilde dieren.

Bron: www.hln.be - 12/01/2014 - http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...n-geveild.dhtml

Mening: Een neushoorn schieten om andere te redden… hoe ironisch. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig? Bovendien trachten de initiatiefnemers hun geweten te sussen door te zeggen dat het gaat om een oude en onvruchtbare neushoorn, wat alles naar mijn mening nog ziekelijker maakt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er geen andere manieren zijn om deze bedreigde diersoort te helpen. De oorsprong van het probleem kan eveneens bij de mensheid gevonden worden. Zowel de zwarte als de witte neushoorn zijn namelijk bedreigde diersoorten geworden door de grote vraag naar hun hoorns. Momenteel leven er nog zo’n 4.000 zwarte neushoorns in het wild, terwijl er dat in 1960 nog zo’n 70.000 waren. De Dallas Safari Club, maar nog meer de persoon die 256.000 euro neertelde om het arme beest neer te schieten, noem ik echt mensonwaardig.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:07.