![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Gedetineerde ontsnapt uit gevangenis van Lantin
Gedetineerde ontsnapt uit gevangenis van Lantin
Uit de gevangenis van Lantin is vanmiddag een gedetineerde ontsnapt nadat handlangers een bewaker kort vastgehouden hebben. Dat heeft het parket van Luik gemeld. De gedetineerde, Taulan Toma (29), wordt opgespoord door de politie. Kort voor 16 uur werd een verdacht voertuig opgemerkt voor een ingang die voorbehouden is aan voertuigen van de gevangenis in Luik. Een bewaker stapte op het voertuig af om aan de bestuurder te vragen die plaats te verlaten. De man werd plots bedreigd door meerdere gewapende personen. Een gedetineerde zou hiervan geprofiteerd hebben om de gevangenis te verlaten. De bewaker werd vrijwel meteen losgelaten, hij raakte niet gewond. Toma vluchtte van de wandeling en beklom de met prikkeldraad beveiligde muur. Hij kon rekenen op hulp van medegedetineerden die een menselijke piramide vormden. De daders sloegen op de vlucht aan boord van een grijs voertuig, aldus gerechtelijke bronnen. De gedetineerde is niet aan zijn proefstuk toe. Hij ontsnapte eerder uit een Italiaanse gevangenis. Volgens het parket was de ontsnapping voorbereid. Bron: De Redactie Link: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...elneming_uit_ge Datum: 14-12-2013 Mening: Ik snap niet dat zoiets nog kan in deze tijden. Gevangenissen dienen om de gevangenen binnen te houden, niet om ze te laten ontsnappen. Ik denk dat er nog meer geld moet vrijgemaakt worden voor de beveiliging van gevangenissen in ons land. Ook het feit dat medegedetineerden hielpen, zou eigenlijk niet mogen gebeuren. De cipiers moeten toch iets in de gaten hebben gehad? De dader heeft het plan hoogstwaarschijnlijk heel goed uitgedokterd. Maar hij kan relatief makkelijk toch buiten geraken, wat toch wel straf is aangezien de muur beveiligd was met prikkeldraad. Ik hoop maar dat ze hem snel vinden en dat ze hem in een nog beter beveiligde gevangenis plaatsen. |