|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Iran stuurt opnieuw aap de ruimte in
Iran heeft voor de tweede keer dit jaar succesvol een aap de ruimte in gestuurd. Dat heeft de Iraanse president Hassan Rouhani bekendgemaakt. De aap, die de naam Fargam heeft, werd gelanceerd met een raket die voor het eerst vloeibare brandstof gebruikte en landde veilig terug op de aarde. Wanneer het dier gelanceerd werd, is niet duidelijk.
‘Dit is de tweede aap die de ruimte in gestuurd werd en in perfecte gezondheid is teruggekeerd naar #Iran. Ik feliciteer de Leider, de wetenschappers en de natie’, zette Rouhani op Twitter. Iran maakte in januari al bekend dat het een aap de ruimte in had gestuurd. De islamitische republiek lanceerde zijn eerste satelliet in februari 2009. Een jaar later volgen succesvolle testen met een raket die een muis, een schildpad en wormen aan boord had. Bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20131214_00887347 Mijn mening: Ik vind het goed dat de wetenschap er op vooruitgaat. Het is zeer belangrijk dat de aap terugkeert in een perfecte gezondheid. Vooral aan dat gegeven hecht ikzelf veel belang. Ik stel me wel de vraag, waarom Iran apen in de ruimte lanceert en Amerika dit reeds met mensen doet. Ik vind dat de duidelijke bedoeling van apen in de ruimte niet vermeld wordt. Waar legt Iran de nadruk? Ik vraag me af welk wetenschappelijk onderzoek Iran bestudeert. Hierover wordt weinig informatie gegeven. |