actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 13th December 2013, 12:29
J*yce.Verresen J*yce.Verresen is offline
Registered User

Amerikaanse drone vuurt per ongeluk op huwelijksstoet: 15 doden

In Jemen zijn vijftien gasten voor een trouwpartij gedood en elf anderen gewond geraakt toen een onbemand vliegtuig hun auto’s onder vuur nam. Het Amerikaanse leger dacht dat de huwelijksstoet een konvooi was met militanten van het terreurnetwerk Al-Qaeda.

Het incident vond plaats in de provincie Al-Baidha. Volgens de autoriteiten in Jemen bestond het konvooi uit elf voertuigen en werden vier wagens geraakt.

Human Rights Watch liet in augustus al weten dat aanvallen met drones in Jemen al het leven hebben gekost aan tientallen burgers. ‘Meer dan 50 onschuldige mensen uit onze stad zijn al omgekomen’, vertelde een getuige van de aanval aan CNN.

Bron: DS, 13/12/2013

Mening: Het is toch schrijnend om te zien dat mensen die in groep zich verplaatsen al direct worden aanzien als bedreiging voor de veiligheid. Het kan toch niet dat mensen zich zo vergissen? Ik vind dat ze eerst meer informatie moeten vragen voor dat ze de drone die mensen laat neerschieten. Het feit dat het al eerder is gebeurd wil toch zeggen dat Amerika dat deel van de wereld toch serieus in de gaten houdt en dat ze toch verwachten dat er daar juist aanslagen gebeuren en zo. Ik vind het echt jammer dat onschuldige mensen de dood moeten vinden omdat mensen zich niet veilig voelen. Natuurlijk het is niet veilig, maar op mensen schieten als je hun bedoelingen niet kent is natuurlijk zeer erg en onacceptabel. Ik hoop dat de Amerikaanse overheid en het leger toch eerst gaan nadenken voor ze het vuur openen op mensen en ze om het leven brengen. Mensen hun levens zijn kapot gemaakt door een fout van de overheid. Ik vind dit zeer pijnlijk om te lezen dat de westerse wereld niet het goede voorbeeld kan geven op het vlak van mensen doden.

Laatst aangepast door J*yce.Verresen : 13th December 2013 om 12:38.
Met citaat antwoorden
Oud 14th December 2013, 12:35
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User

Amerikaanse drone vuurt per ongeluk op huwelijksstoet: 15 doden

Ik ben het volledig eens met J*yce dat ze eerst moeten controleren wie deze mensen zijn vooraleer ze beginnen schieten op onschuldige mensen. Die mensen zijn net getrouwd en zij en hun familie zouden bijzonder gelukkig moeten zijn, maar helaas zal dit niet kunnen zijn. Want deze dag staat nu in mineur in plaats van een dag vol blijdschap. Ik vind het enorm goed dat ze deze gebieden goed in het oog houden, maar dat ze is eerst leren nakijken of die mensen daadwerkelijk 'gevaarlijke' mensen zijn. Ik vind dit hetzelfde als je met een geweer gewoon over het straat loopt en gewoon willekeurige mensen gaat afschieten. Het is hetzelfde principe. Je weet niet zeker of deze mensen 'gevaarlijke' mensen zijn, maar toch voor het risico schieten ze ze maar af.

Verschrikkelijk is dit en hoe moet het verder met deze wereld als deze dingen ook al beginnen voor te vallen. Binnen een paar jaar kan je nergens meer met een gerust over straat lopen. Of als er een vliegtuig of drone over jou komt gevlogen, moet iedereen dekking zoeken. Anders zou je wel eens dood kunnen zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:54.