|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Facebook geeft merken toegang tot je gesprekken
Facebook is het ideale middel om even lekker tekeer te gaan over een vervelende ervaring tijdens je vlucht, of je gevoelens te delen over de laatste aflevering van je favoriete serie.
Voor bedrijven in de entertainmentbusiness of die bepaalde merken vertegenwoordigen, zijn de gesprekken op Facebook een goudmijn aan informatie. Momenteel zijn deze berichten onzichtbaar voor hen. Onderdirecteur Chris Daniels laat tijdens de LeWeb-conferentie in Parijs weten dat Facebook bezig is om merken en mediabedrijven toegang te geven tot deze conversaties. Op die manier kan het publiek direct benaderd worden. “We weten dat veel mensen op internet praten over tv-uitzendingen, films en het laatste nieuws. Dat gebeurt op Facebook nog meer dan op andere platforms. Wij gaan ervoor zorgen dat deze gesprekken naar boven komen”, zegt Daniels. Competitie Op Twitter is het heel makkelijk om naar bepaalde informatie te zoeken, omdat nagenoeg alle tweets openbaar zijn. Facebook voert echter een aantal veranderingen door om de competitie aan te gaan. “Daar zijn we druk mee bezig en tot nu toe werkt het prima”, beweert Daniels. In de afgelopen weken heeft Facebook API's (application programming interface) geïntroduceerd. Daarmee zijn bedrijven in staat om te zien waarover de mensen op de sociaalnetwerksite praten. Daniels verwacht dat veel bedrijven hier op een goede manier gebruik van gaan maken. Opdringerig Het is nog niet duidelijk hoe Facebookgebruikers deze nieuwe functionaliteit gaan ontvangen. Een bedrijf dat inbreekt in je persoonlijke communicatie kan als erg opdringerig beschouwd worden. Bron: Zdnet.be,13/12/2013 http://www.zdnet.be/article/152649/...-je-gesprekken/ Mening: Naar mijn mening vind ik dit niet kunnen, het is schending van de privacy. Bedrijven zullen zomaar iedereen hun berichten kunnen lezen. Facebook kan dit nooit allemaal controleren of de bedrijven hier geen misbruik van maken. Na het lezen van dit artikel stel ik mij vooral de vraag: 'Waar gaat dit stoppen?'. Dit is ongeveer hetzelfde verhaal als een paar maanden geleden, dat de NSA onze telefoongesprekken afluisterden. Langs de andere kant snap ik wel dat bedrijven zo'n stunt uithalen. Ze willen namelijk toch ook alleen maar nieuwe en meerdere klanten aanwerven en hierop inspelen. Het is goed dat ze zoiets willen doen, maar ze zullen toch een ander alternatief moeten zoeken. |