actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th November 2013, 10:34
A*s Van den Kieboom A*s Van den Kieboom is offline
Registered User

Meer dan 9 op 10 werknemers verschuilen zich achter e-mail

Meer dan 9 op de 10 werknemers verschuilen zich achter e-mail

Een onderzoek bij 2.500 Britse kantoorwerkers toont aan dat 94 procent bij voorkeur via e-mail communiceert in plaats van te telefoneren. 28 procent geeft toe zenuwachtig te worden van telefoongesprekken.

Bij de 18- tot 24-jarigen krijgen zelfs bijna vier op de tien zenuwen wanneer zij telefonisch communiceren. Nog sterker, een op de twintig van deze leeftijdsgroep vindt telefoneren ronduit beangstigend en lijdt naar eigen zeggen aan 'telefoonfobie'.

Nog uit het onderzoek komt naar voren dat een op de vijf respondenten liever zijn ontslag indient per e-mail in plaats van een persoonlijk gesprek aan te vragen. Daarnaast zou een op de zeven overwegen om een loonsverhoging te vragen via e-mail en bijna een kwart stuurt mails waarin men klaagt over een collega.

E-mail blijkt bijgevolg een manier te zijn om zich te 'verstoppen' en directe communicatie of confrontaties met anderen uit de weg te gaan. Maar tegelijkertijd wil twee derde van de ondervraagden wél graag persoonlijk vernemen wanneer men kans maakt op een loonsverhoging en vindt vier op de tien dat bedrijfsnieuws beter persoonlijk in plaats van via-email meegedeeld wordt.

Bron:
De Standaard - 26 november 2013
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131126_005

Eigen mening:
Ik vind persoonlijk een telefoongesprek veel gemakkelijker dan een e-mail. Zo weet je meteen of je boodschap goed is overgekomen. Ik zou alleen een e-mail gebruiken wanneer je ook belangrijke documenten moet doorsturen. Dan zou ik alsnog met met de geadresseerde telefoneren om te zeggen dat er een e-mail aankomt.
Ik begrijp sommige mensen ook wel die liever een e-mail sturen met de vraag voor loonsverhoging, omdat het anders zo onbeleefd overkomt. In je e-mail moet je dan alsnog letten op je taal. Ik vind persoonlijk een e-mail sturen met de vraag voor loonsverhoging er al over, ik vind dat je dit niet doet.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:40.