actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2013, 08:32
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Negen op de tien betalen te veel voor internet, gsm en televisie

Negen op de tien betalen te veel voor internet, gsm en televisie

Durf vergelijken. Zo heet de campagne van Johan Vande Lanotte (SP.A), minister van Consumentenzaken, over de prijzen van telefonie, gsm en televisie. In tal van gemeentehuizen zitten speciaal opgeleide ambtenaren klaar om er burgers te helpen om hun facturen te vergelijken met de tarieven van de concurrentie.

En die campagne is een enorm succes. Dat schrijft Het Nieuwsblad vandaag. In enkele dagen tijd hebben al meer mensen hun factuur vergeleken dan vorig jaar op een heel jaar tijd. Maandagavond hadden bijna 70.000 mensen de test gedaan, dinsdag kwamen er nog een kleine 50.000 bij. Het kabinet van Vande Lanotte verwacht tegen dit weekend al meer resultaten dan in heel 2012, toen er net geen 160.000 vergelijkingen gebeurden.

Opvallend: negen van de tien burgers die hun factuur laten onderzoeken, vinden ook effectief een beter tarief en betaalden voorheen dus veel meer dan nodig was. Ze betalen bijvoorbeeld voor een eindeloze reeks sms’jes, terwijl ze er maar enkele verzenden. Of zitten voor televisie en telefoon bij verschillende operatoren, waardoor ze kortingen mislopen.

Bron: De Standaard, vrijdag 2013/11/22


Mening
Ik vind het goed dat de er een initiatief komt van gemeentelijke ambtenaren om alles te laten berekenen wat hierop betrekking heeft. Ik denk dat het belangrijk is om je prijzen voor internet en gsm elk jaar opnieuw te herbekijken. Het is belangrijk dat ambtenaren Belgen helpen want er zijn meer dan 400 verschillende gsm abonnementen in het totaal. Wanneer je op tijd wisselt van provider bij je gsm bijvoorbeeld. Dan levert dit als nieuwe klant steeds voordelen op. Als conclusie kan je zeggen dat ik het vrijwel eens ben met dit artikel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.