actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th November 2013, 10:18
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User

Filipijn op klimaattop stopt met eten

Filipijn op klimaattop stopt met eten

Gisteren ging in het Poolse Warschau een nieuwe VN-klimaattop van start. De Filipijnse onderhandelaar hield er een emotioneel betoog om eindelijk de klimaatverandering aan te pakken. ‘Stop deze waanzin’, zei Yeb Saño met tranen in de ogen.
‘Mijn land weigert te aanvaarden dat een 30ste of 40ste klimaatconferentie nodig moet zijn om het probleem van klimaatverandering aan te pakken.

Uit solidariteit met mijn landgenoten, die wanhopig op zoek zijn naar eten, en met mijn broer, die al drie dagen niet meer heeft gegeten, ga ik zelf ook uit vrije wil niets meer eten tijdens deze top, tot er een akkoord in zicht is.’

bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20131112_00834147, 12/11/2013

Mening: Ik volg helemaal de mening van Yeb Saño. Het is belachelijk om zo goed als elk jaar een nieuwe klimaatconferentie te houden. Er gebeurd te weinig. Ik vind vooral dat er enkel toekomstige boete's worden uitgedeeld. Bij hoeveel landen hoor je wel niet dat ze hun doel niet hebben gehaald? Ik vind het ook een mooi gebaar van deze man om niet meer te eten uit solidariteit. Het is maar symbolisch maar kan veel betekenen voor vele filipijnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:13.