actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 3rd November 2013, 20:54
R*my.DeDoncker R*my.DeDoncker is offline
Registered User

Levensgevaarlijke trend: selfie tijdens het rijden

Levensgevaarlijke trend: selfie tijdens het rijden

Een roekeloze trend verovert momenteel de fotodeelsite Instagram: miljoenen chauffeurs posten zelfportretten terwijl ze achter het stuur zitten.

Intussen verschenen al meer dan 3 miljoen foto's onder de hashtags #driving home en #driving selfie. Chauffeurs die hun smartphone gebruiken tijdens het rijden vormen een groot probleem in de Verenigde Staten, in 2011 vielen er 3.331 dodelijke slachtoffers ten gevolge van afgeleide chauffeurs.

In sommige Amerikaanse Staten is het verboden om een smartphone te gebruiken achter het stuur, maar nu spreken veiligheidscampagnes specifiek gebruikers van Instagram aan. 31 procent van de chauffeurs tussen 18 en 64 jaar geeft namelijk toe dat ze de voorbije 30 dagen hun telefoon gebruikt hebben tijdens het rijden, dat blijkt uit een enquête van de nieuwswebsite Huffington Post. De gevaren zijn namelijk groter voor jonge, onervaren chauffeurs. Wie nog niet zo lang rijdt, loopt sowieso meer risico op een ongeval.

Ook autofabrikant Toyota wil mee helpen in de strijd tegen te voorkomen dodelijke verkeersongevallen. Het automerk lanceerde vorige week een advertentie met een foto van een auto-ongeluk met verschillende Instagramfilters met daaronder de slogan 'Don't shoot and drive'.

Bron: www.hln.be, 3/11/2013

Eigen mening
Zelf heb ik geen rijbewijs, maar als ik en mijn vriend weggaan maken wij soms ook wel foto's in de auto met onze smartphone. Ik vind het goed dat ze er iets aan willen doen, toch denk ik dat het niet veel gaat uithalen. Nu proberen ze ook om mensen niet meer te laten bellen of smsen maar dit lukt ook niet echt. Ze zouden eigelijk zo een systeem moeten uitvinden dat de bestuurder de auto niet kan starten als hij zijn gsm gebruikt, maar dat bestaat jammer genoeg nog niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:29.