|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Autokeuring controleert verzekering
Autokeuring controleert verzekering
Wie naar de autokeuring trekt, zal daar ook een geldig verzekeringsbewijs moeten kunnen tonen. De bedoeling is het terugdringen van het aantal onverzekerde voertuigen. De controle zal gebeuren bij elk type voertuig met een Belgisch inschrijvingsbewijs. Wie geen geldige verzekeringskaart kan voorleggen, zal niet worden afgekeurd, maar krijgt een vermelding op zijn keuringsbewijs: “het voertuig beschikt niet over een geldige groene verzekeringskaart”. Dat meldt de vzw GOCA, de groepering van officieel erkende keurings- en examencentra. Er wordt op regelmatige basis een lijst met voertuigen die niet in orde waren overgemaakt aan de FOD Mobiliteit en Vervoer en het Belgisch Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds. Bron: Belga, De Standaard, 1-11-2013 eigen mening: Ik vind dit artikel zeker zeer relevant. Het is belangrijk dat er genoeg wordt gecontroleerd of de verplichte documenten in de auto's liggen. Hierdoor zal er minder snel illegaal kunnen gereden worden, wat veiliger is voor iedereen. Ik vind wel dat men nog strengere maatregelen mag nemen voor als deze er niet zijn. Ze kunnen je bijvoorbeeld wel laten terug komen naar de keuring binnen een bepaalde tijd, maar dan om je papieren enkel te komen laten zien. Ik vind dit ook zeker belangrijk dat iedereen hiervan op de hoogte is zodat je voor een keuring nog eens goed gaat controleren of je alles bij je hebt. |