actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Justitie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th November 2013, 15:24
Jente B*sters Jente B*sters is offline
Registered User

'Die agent wou mijn boete laten vallen in ruil voor seks'

bron: www.nieuwsblad.be

HERENTALS/OLEN/GROBBENDONK/MOL - Twee vrouwen die in oktober door een Kempense motoragent zijn aangerand, hebben voor het eerst hun verhaal gedaan. Een slachtoffer barstte in tranen uit, het andere werd woest. De agent beweert dat hij niks misdaan heeft. ‘Zij deden de oneerbare voorstellen.’
Jos G. (46, foto) uit Mol, inspecteur bij de politie Neteland, werd door de rechter in Turnhout in april veroordeeld tot vier jaar cel en voor tien jaar uit zijn burgerrechten ontzet. De man zou in het najaar van 2011 twee vrouwen hebben verkracht, bij een derde bleef het bij een poging.

Boete laten vallen

Voor het hof van beroep in Antwerpen getuigden de slachtoffers voor het eerst. ‘In mijn huis stelde hij voor de boete te laten vallen’, vertelde R. (53), wier keuringsbewijs was vervallen. ‘U bent een vrouw. Doe eens een goed voorstel, zei hij. Ik zal je trakteren op een etentje, antwoordde ik. Zo’n voorstel bedoel ik niet hè, antwoordde hij. Daarna is het allemaal gebeurd. Ik zal het nooit vergeten.’ Daarop barstte de vrouw in tranen uit.

Het tweede slachtoffer beweerde dat Jos G. haar leven had verwoest. ‘De stoel waarop hij heeft gezeten, gebruik ik niet meer’, zei C. (65). ‘Ik dacht dat hij een inbreker was en ben mijn vertrouwen in de politie kwijt.’

De agent hing een heel ander verhaal op. ‘Net toen ik bij R. mijn cola leegdronk, stond ze plots naakt naast mij. Ze greep me bij het hemd en ik wist niet wat te doen. Toen hebben we seks gehad’, zei de politieman, vader van vier kinderen. Hij vroeg om een test aan de leugendetector.

De advocaat-generaal vorderde vier jaar cel. ‘Het is toch vreemd dat de agent nooit een proces-verbaal van de verkeersinbreuken heeft opgesteld.’ Vonnis op 8 januari.

Mening: Ik vind het schandalig dat er zoveel politieagenten zelf misdadigers zijn. De laatste tijd hoor je het meer en meer dat agenten fouten maken die niet acceptabel zijn. Agenten horen de wet te volgen, en ik vind dat als agenten een voorrecht krijgen (hiermee bedoel ik dat agenten sneller geloofd worden) omdat ze agent zijn, dat ze ook harder horen gestraft te worden als ze de wet overtreden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:00.