actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2013, 14:02
i*is.huybrechts i*is.huybrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: WECHELDERZANDE
Posts: 26
Waarom je partnergeweld nooit mag negeren

In het station Brussel-Centraal vandaag onder het motto 'Blijf niet ijskoud voor partnergeweld' een sensibiliseringscampagne afgetrapt tegen partnergeweld. De campagne is een initiatief van de vrouwenorganisaties VIVA-SVV en zij-kant en loopt nog tot 25 november in heel Vlaanderen. De actievoerders deelden vandaag in het Brusselse station ijsjesmagneten uit met de vraag om partnergeweld nooit te negeren.
Met een ijskar gevuld met magneten doorkruisen de organisaties nog een maand heel Vlaanderen om partnergeweld een halt toe te roepen. Zo willen ze mensen aanmoedigen om nooit ijskoud te blijven voor partnergeweld maar wel te reageren als getuige. "Mensen beschouwen partnergeweld als een privésituatie en bemoeien zich er niet graag mee", luidt het bij de actievoerders. "Maar je helpt een slachtoffer alleen door iets te doen."

VIVA-SVV en zij-kant vragen de voorbijgangers om na te denken over hoe zij zouden reageren als ze getuige waren van partnergeweld. Zij krijgen dan informatie over de juiste reactie, zoals onbevooroordeeld en geduldig naar het slachtoffer luisteren en de persoon aanraden om naar de hulplijn 1712 te bellen.

De organisaties willen ook het beleid stimuleren om actie te ondernemen. Ze vragen om getuigen aan te zetten om te reageren en professionals een opleiding en duidelijk kader aan te bieden. Daarnaast pleiten ze voor de oprichting van een vertrouwenscentrum voor volwassenen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...g-negeren.dhtml

Persoonlijke reactie:

Ik snap zeker hun standpunt, we moeten het inderdaad onder ogen durven zien. Dit is echter zoals men zegt niet altijd even gemakkelijk omdat we het inderdaad als de privésituatie van de des betreffende zien. Maar hoe zou je zelf zijn moest je in deze situatie verschuilt zijn... Ik zou het liever hebben dat ze mij helpen i.p.v. dat ik hulpeloos alleen tegenover deze situatie te staan. Dus ik ben inderdaad VOOR deze actie, we moeten elkaar helpen! En hulp vragen kan ook zeker en vast geen kwaad, zwijgen doet in dit geval meer pijn dan het schaamtegevoel.

Laatst aangepast door i*is.huybrechts : 22nd October 2013 om 14:07.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.