actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 18th April 2013, 18:33
v*ncent.peeters v*ncent.peeters is offline
Registered User

Modellenbureau zocht meisjes aan ziekenhuis voor anorexia in Zweden

Een modellenbureau heeft nieuwe modellen gezocht aan een gezondheidscentrum voor mensen met eetstoornissen in Stockholm. Dat heeft het centrum vandaag verklaard.
"Ze stonden buiten het gebouw te wachten op jonge meisjes die naar buiten gingen om te wandelen", zei de directrice van het publieke gezondheidscentrum, Anna-Maria af Sandeberg. Over het betrokken modellenbureau gaf ze geen verdere details.

Volgens het centrum kenden de ronselaars de gewoontes van de instelling zeer goed en handelden ze zonder schaamte. "Een van de meisjes die gecontacteerd werd, zat in een rolstoel omdat ze zo mager was", betreurde af Sandeberg.

De feiten deden zich enkele maanden geleden voor. Sindsdien zijn de uren van het centrum aangepast. De directeur van het agentschap Elite Model Management van Stockholm, Fredo Kazemi, ontkende bij de ronselpraktijken betrokken te zijn. "Het is walgelijk en onethisch. Ik geloof niet dat een groot en ernstig agentschap op zo'n manier te werk zou gaan", verzekerde hij.

Eigen regels
Het Centrum van Stockholm voor eetstoornissen is het grootste van Zweden in zijn domein. Er worden tegenwoordig 1.700 patiënten behandeld, van wie het merendeel jonge meisjes zijn. Sommigen zijn opgenomen in het ziekenhuis, anderen volgen een behandeling in het daghospitaal.

Het modemilieu wordt vaak beschuldigd extreme magerzucht aan te moedigen en modellen te tonen die lijden aan anorexia. Behalve in Spanje en Israël waar modellen verplicht zijn een bepaald gewicht te hebben, volgen anderen zelf hun regels.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...in-Zweden.dhtml

commentaar: Ik vind het schandalig dat modellenbureaus zo te werk gaan. Men zou misbruik maken van een ernstige eetstoornis bij mensen om geld te verdienen. De hele modewereld moet dringend veranderen. De huidige schoonheidsidealen in die wereld zijn niet realistisch en ook niet meer toepasselijk voor onze hedendaagse cultuur. Als je al die dure ontwerpen bekijkt zie je dat een vrouw nauwelijks vlees aan haar lichaam mag hebben om er in te passen. Die verafgoding van een mager figuur en alles wat erbij komt moet dringend veranderen want het past niet meer in onze samenleving. Als ik aan mager denk, denk ik aan ongezond. Ondergewicht is het nieuwe overgewicht bij wijze van spreken. Vrouwen zijn zich te weinig bewust van het feit dat de meerderheid van de mannelijke bevolking een mager figuur niet per se aantrekkelijk vindt. Het huidige vrouwelijk schoonheidsideaal stelt zich meer voor als een "vollere vrouw" met goed gevormde billen en heupen die haar vrouwelijkheid des te meer benadrukken, althans dat denk ik toch. Als je tegenwoordig naar clipjes van bekende artiesten zoals 50 cent kijkt dan zal je zien dat ze omringd worden door vrouwen in schaarse kledij. Geen enkel van die vrouwen is mager en ik ben er zeker van dat ze als model zouden moeten vermageren van ontwerpers. Toch zijn al die vrouwen aantrekkelijk. Daarom denk ik dat de huidige modewereld hun idealen moet gaan aanpassen want de tijd van Twiggy is voorbij en smaken veranderen en dit keer is onze smaak uitzonderlijk eens voordelig voor onze gezondheid.

Laatst aangepast door v*ncent.peeters : 18th April 2013 om 18:50.
Met citaat antwoorden
Oud 18th April 2013, 18:46
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User

Ik wist zelfs niet dat in sommige landen modellen boven een bepaald gewicht moesten zitten. Dat ze eindelijk beginnen door te hebben dat dit verre van 'mooi' is, is natuurlijk zeer positief. Hoewel het schoonheidsideaal constant verandert, kan ik mij niet voorstellen dat een vrouw van 35 kilogram ooit als sekssymbool bezien zal kunnen worden.

Ook vind ik dat het modellenbureau moet worden aangepakt voor het in de hand werken van anorexia. Deze meisjes gaan naar de kliniek om van hun probleem verlost te geraken, maar buiten worden ze meteen weer geconfronteerd met de 'voordelen' van een eetstoornis. Zo gaan ze er natuurlijk niet vanaf geraken.
Met citaat antwoorden
Oud 26th September 2013, 17:26
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User

Dit is ronduit schandalig! Deze meisjes hebben al een grote stap gezet in hun proces tot genezing door te kiezen voor een opname. Het is al een hele opdracht voor hen om daar hun dagen door te brengen en te geconfronteerd worden met hun ziekte. Ze proberen daar juist onder ogen te komen dat ze ziek zijn en TE mager zijn. Dit modellenbureau moedigt hen alleen maar aan en maakt hun genezing enkel zwaarder. Ze wekken twijfels op bij de patiënten doordat die meer gaan denken dat ze misschien toch niet echt ziek zijn. Dat ze niet te mager zijn.
De modewereld zou zich beter bezig houden met het zoeken van meisjes met een gezond gewicht en ronde vormen.
Dit modellenbureau mag voor mij part meteen opdoeken en de hele wereld mag weten welk bureau hier achter zit, zodat iedereen hun praktijken kan verafschuwen!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:30.