#1
|
|||
|
|||
Facebook verliest bezoekers
Het gebruik van Facebook is de afgelopen drie maanden fors gedaald in een aantal grote markten, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau SocialBakers. Alleen al in de Verenigde Staten is het aantal maandelijks actieve gebruikers afgenomen met ruim 6 miljoen (-3,79 procent).
In het Verenigd Koninkrijk daalde het aantal gebruikers dat de voorbije maand inlogde met 4,5 procent, niet minder dan 1,4 miljoen. De bezoeken dalen ook in andere grote markten zoals Canada, Spanje, Frankrijk, Duitsland en Japan. Verveling Volgens The Guardian is de daling vooral te wijten aan de populariteit van relatief nieuwe diensten als Path en Instagram. Volgens SocialBakers zitten de meeste mensen al op Facebook, en slaat de verveling toe. Ook de doorgebrachte tijd neemt af: in december brachten gebruikers gemiddeld nog 121 minuten door op Facebook, tegen 115 minuten in februari. Stijging Vooral in opkomende markten beleefde Facebook nog wel een behoorlijke groei. Zo steeg het aantal maandelijks actieve gebruikers in Vietnam met 19 procent, in Bangladesh met 11,04 procent en in Irak met 17,69 procent. In België zag de site het aantal gebruikers toenemen met 77.600, een stijging met 1,55 procent. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/4125/Inter...bezoekers.dhtml Mening: De meeste mensen zitten inderdaad al op Facebook. Dit kan niet blijven duren. Bovendien geloof ik er ook wel in dat Facebook op den duur verveelt. Ook kunnen bedrijven bijvoorbeeld informatie vinden van eender welke facebookgebruiker die zijn profiel niet goed beveiligd heeft. Niet iedereen weet namelijk hoe ze hun profiel moeten beveiligen. Bovendien vind ik dat ze zich geen zorgen moeten maken. Facebook staat aan de top van de meeste gebruikte sociale media websites over heel de wereld. Het aantal gebruikers van Facebook kan niet altijd blijven stijgen, er zullen ook weel eens stagnaties of/en recessies zijn. Laatst aangepast door S*effi.Goetschalckx : 30th April 2013 om 16:56. |
#2
|
|||
|
|||
Facebook was, toen ze begonnen, zeer vernieuwd op het vlak van sociale netwerken. Vroeger leek alles wat op elkaar en was MySpace de kampioen, maar sinds de komst van 'liken' en 'sharen' is Facebook een absolute topper. Tenminste, dat was het. Iedereen sprong op de bandwagon en probeerde de werking van Facebook na te doen. Instagram, Tumblr, Google +, de internetgebruiker heeft tegenwoordig keuze genoeg. Daarom stijgt het ledenaantal bij de rest en daalt het bij Facebook, iedereen zat gewoon nogal gecentraliseerd.
|