actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th April 2013, 16:40
T*hnee.Vekemans T*hnee.Vekemans is offline
Registered User

Samsung verkoopt bijna dubbel zoveel smartphones als Apple

Samsung verkoopt bijna dubbel zoveel smartphones als Apple

26/04/2013 - 11:23

Het Zuid-Koreaanse technologieconcern Samsung heeft in het eerste kwartaal van dit jaar wereldwijd bijna 2 keer zo veel smartphones verkocht als Apple. Het groeide daarmee negen keer sneller. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Strategy Analytics.

Samsung zag de verkoop met 56 procent omhoog schieten tot 69,4 miljoen stuks. Daarmee heeft het concern nu een derde marktaandeel in handen op het gebied van smartphones. Apple verkocht in de eerste 3 maanden van het jaar in totaal 37,4 miljoen iPhones, 6,6 procent meer dan een jaar eerder. Dat is het laagste groeitempo voor de smartphone van Apple ooit.

In totaal werden er in het eerste kwartaal wereldwijd 210 miljoen smartphones verkocht, ruim een derde meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. (Belga/MI)

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws...00287824056.htm

Eigen mening: Ik snap dat er meer Samsung smartphones worden verkocht dan de Iphone van Apple. Deze is namelijk duur en veel mensen hebben het er niet voor over. Ze geven die 600 euro liever uit aan iets anders. Zelf heb ik wel een Iphone en ik ben hier heel tevreden mee, al vind ik het wel veel geld. Maar aan de andere kant moet je denken, je hebt bijvoorbeeld geen mp3 speler meer nodig want dat zit in je smartphone. Dus die kosten kan je al uitsparen. Toch denk ik dat Apple iets gaat moeten ondernemen om terug meer Iphones te verkopen.
Met citaat antwoorden
Oud 27th April 2013, 11:01
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User

Ik vind de resultaten aan de ene kant onverwachts, maar aan de andere kant logisch. Ik hoor steeds vaker en vaker mensen 'zagen' voor een Iphone. Ik zie steeds vaker en vaker kennissen met een Iphone. Maar het is zoals Tahnee verteld, de Iphone is ontzettend duur en je kan veel goedkopere gsm's/smartphones vinden. Wat Apple er aan kan doen? Hun prijs verlagen is uiteraard al een optie, oftewel de 'te dure kwaliteit' die het toestel bevat, verlagen waardoor de prijs ook kan zakken en de winst voor hen even groot blijft.
Oud 27th April 2013, 15:20
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User

Ik schrik helemaal niet van deze resultaten. Zoals Jeroen zegt zjin er steeds meer en meer mensen die klachten hebben over een Iphone. Ikzelf vind het een grote investering. Tenslotte betaal je meer voor het merk dan voor de kwaliteit, want er zijn veel goedkopere smartphones op de markt. Apple zal inderdaad iets moeten ondernemen om hun omzet terug groter te maken. Het verlagen van hun prijzen etc. kan daar inderdaad een oplossing voor zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 27th April 2013, 18:45
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User

Bij mijn weten hebben de smartphones van Samsung (in de zelfde 'klasse, weliswaar) een gelijkaardig prijskaartje als de iPhone van Apple. Het prijsverschil zal wel een invloed uitoefenen op de verkoop van Samsung smartphones enerzijds en iPhones anderzijds, maar ik denk dat er nog andere factoren in verwikkeld zijn.

Zoals bijvoorbeeld het feit dat Samsung het laatste (grofweg) halfjaar-jaar veel vernieuwender uit de hoek is gekomen. Ze komen met nieuwe technologieën op de proppen (of weten al reeds uitgevonden snufjes beter aan de man te brengen) en de mensen merken dit op. iPhone daarentegen heeft bij de laatste versie - bij mijn weten - niet veel innovatie aangebracht, buiten een iets krachtiger model met een groter scherm. Samsung verscheen kort daarna op het toneel met zaken zoals bijvoorbeeld flexibele/plooibare schermen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:10.