|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Levensgevaarlijk: man doet aan ‘bussurfen' in Brussel
Bron: De Standaard
vrijdag 29 maart 2013 MIVB dient klacht in tegen onbekenden BRUSSEL - De Brusselse vervoermaatschappij MIVB dient een klacht in tegen onbekenden die aan ‘bussurfen' deden. Dat is een fenomeen waarbij iemand op een skateboard of rolschaatsen achter een bus hangt en zich laat voorttrekken. Er is nu een filmpje opgedoken van een bussurfer die zich laat meeslepen door een MIVB-bus. Het is het eerste geval waar de MIVB weet van heeft, maar de vervoermaatschappij neemt het serieus en dient dus een klacht in tegen onbekenden. ‘Het is levensgevaarlijk', zegt woordvoerder Guy Sablon. ‘Niet alleen voor de bussurfer zelf, maar ook voor andere weggebruikers en voor onze chauffeurs.' Mening: Ik kan erin komen dat dit fenomeen eerder gevaarlijk is. Het lijkt me zeker niet verstandig om te bussurfen en er kan veel misgaan dat zowel de persoon in kwestie als de andere weggebruikers in gevaar brengt. Ik had hier zelf eigenlijk nog nooit van gehoord of dit fenomeen nog nooit waargenomen. Als deze trend aanhoud dan hoop ik dat het zonder ongelukken en in een zo verantwoordelijk mogelijk manier (niet drukke straten) gebeurt. |