|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Wit-Russische pubers moeten in zomer naar werkkampen
Kinderen en jongeren in Wit-Rusland zetten zich best schrap: premier Michail Mjasnikovitsj heeft vandaag een resolutie ondertekend die hen binnenkort verplicht tijdens de zomervakantie "Werk- en Herstelkampen" te volgen.
Doel is de "consumentgerichte instelling" van de Wit-Russische pubers te veranderen, zo melden lokale media. De zomerkampen zijn bestemd voor 14- tot 18-jarigen. Bouw, milieu en landbouw worden voorzien. "De kinderen moeten zelf hun geld verdienen, waardoor ze een minder consumentgerichte houding opbouwen", zo luidt het bij de autoriteiten. Dagelijks zullen de jongeren enkele uren moeten werken. bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...erkkampen.dhtml |
|
|||
|
|||
Commentaar: Voor de jeugd die zich niet wil aanpassen aan de maatschappij zou dit wel een oplossing kunnen zijn, anders zullen zij meer kans hebben om in de misdaad te belanden. Wij hebben hier in België ook nog niet zo lang geleden legerdienst gehad. Dit zou ook een oplossing voor zijn voor het feit dat men tegenwoordig nogal consumentgericht wordt opgevoed. Toch vind ik dat men moet oppassen met dit soort maatregelen. Men moet in Wit-Rusland uitkijken om geen stap achteruit te zetten naar communistische strafkampen zoals die onder
de dictatuur van Stalin in de Sovjet-Unie. Dit is nu wel een extreem voorbeeld maar het is nu eenmaal beter om te voorkomen dan te genezen. |
|
|||
|
|||
Wit-Russische pubers moeten in zomer naar werkkampen
Ik sluit me aan bij Vincent. Waarom wilt men tegenwoordig toch zo'n drastische beslissingen maken? Laat kinderen toch kinderen zijn, en pubers hun puberteit meemaken. Dit is een periode dat voor een kind zelf heel belangrijk is. Waarom moeten ze hen in zo'n moeilijke periode nog verplichten voor te werken in werkkampen. Bovendien moet dit tijdens hun vakantie, wat ik helemaal niet begrijp. Moest het nu tijdens de schooltijd zijn, als vervanging van kinderen met gedragsproblemen, had ik het nog een heel klein beetje verstaan. Maar wat is er fout aan puber zijn? Ik begrijp het allemaal niet goed. Vandaar ben ik absoluut geen voorstander van deze werkkampen.
|