actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th March 2013, 15:37
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User

Jihad (3) naar school met ‘Ik ben een bom'-shirt

In Frankrijk ging voor de rechtbank van Avignon een proces van start tegen een moeder die haar driejarige zoontje een T-shirt met het opschrift ‘Ik ben een bom' aandeed en zo naar school stuurde. Op de rugzijde stonden de naam en de geboortedatum van het jongetje: ‘Jihad, geboren op 11 september'.
Het kind kreeg de naam Jihad toen hij op 11 september 2009 geboren werd. Jihad is het Arabische woord voor Heilig Oorlog. De moeder van het kind zag het als een teken dat hij net op die dag ter wereld kwam.

Toen de kleuter 3 werd, mocht hij naar de kleuterschool. Voor die speciale dag deed zijn moeder hem een T-shirt aan dat zijn nonkel had laten bedrukken. Op de voorkant stond ‘Je suis une bombe', wat ‘ik ben een bom' wilt zeggen. Op de achterkant kon iedereen de naam en geboortedatum van het kereltje lezen: ‘Jihad, né le 11 septembre'. Dat betekent ‘Jihad, geboren op 11 september'.

De moeder en haar broer staan nu terecht voor het verheerlijken van een misdaad. Daarop staan zware straffen in Frankrijk. Ze kunnen een celstraf tot vijf jaar en boetes tot 45.000 euro krijgen. De openbare aanklager eist zware boetes voor de twee. Voor de moeder 3.000 euro en voor haar broer 1.000 euro.

De beklaagden vinden dat ze niets misdaan hebben. De nonkel van Jihad beweert dat het absoluut niet hun bedoeling was om te provoceren en biedt zijn excuses aan omdat het wel zo werd opgevat. De moeder zegt dat ze haar zoon het T-shirt aantrok zonder erbij na te denken wat het opschrift teweeg kon brengen. Hun advocate pleitte dat de gemeenteraad van Sorgues politieke munt zou willen slaan uit de zaak. Openbaar aanklager Olivier Couvignon gelooft niets van de argumenten. Volgens hem valt het niet te ontkennen dat zulke opschriften een ‘directe en schandalige verwijzing zijn naar het terrorisme'.

Bron
Het nieuwsblad
http://www.nieuwsblad.be/article/de...130307_00495292

Eigen mening
Een kind van 3 jaar oud inschakelen om te provoceren. Nee, dit kan volgens mij echt niet!
Deze week nog, werd in Oostende een man veroordeeld voor 4 maanden cel omdat hij een Koran verscheurd had, volgens de rechter was dit onaanvaardbaar. Waarom zou dit dan wel kunnen?
Deze ouders moeten zeker terecht gewezen worden. Ondanks ze vermelden dat ze er geen kwaad in zien vind ik de combinatie Jihad en ik ben een bom, niet kunnen!
Met citaat antwoorden
Oud 7th March 2013, 16:13
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User

Ik vind dit ook alles behalve kunnen. Eerst zegt de moeder van het kind dat ze het zag als een teken dat haar zoon net op die dag ter wereld kwam en geeft ze haar zoon "een toepasselijke naam". Daarna gaat ze zeggen dat ze haar zoon het T-shirt aantrok zonder erbij na te denken welke gevolgen dit zou kunnen hebben. Dat is dan naar mijn mening ook maar iets zeggen om te zeggen.
Voor mij mogen deze mensen gestraft worden maar ik vind het gek dat ze er met 3000 euro of 1000 euro vanaf komen. Al het leed dat 9/11 met zich heeft meegebracht vind ik meer waard dan 4000 euro. Ik begrijp dan ook niet dat je deze misdaad wil verheerlijken of via deze weg anderen wil provoceren.
Met citaat antwoorden
Oud 7th March 2013, 20:56
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User

meetbaar

Ik denk dat we ons niet mogen vastpinnen op bedragen, dat wekt bij mij het gevoel op dat we een prijs koppelen aan 9/11. Wat denk ik, hoe onbedoeld ook, op zijn beurt provocerend werkt.
Ik denk dat het best is dat men deze ouders serieuze 'opvoedingslessen' geeft, zodat zij beseffen dat wat ze deden absoluut fout was, op die manier kunnen we het probleem bij de wortel aanpakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:13.