actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 3rd March 2013, 14:09
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User

'Tieners verlaten Facebook voor Instagram'

'Tieners verlaten Facebook voor Instagram'

* zondag 03 maart 2013, 11u46
*

Facebook heeft afgedaan bij de huidige generatie tieners. Dat stelt de gerenommeerde technologiewebsite Cnet. Volgens de site geeft concurrent Instragram de tieners wel de digitale vrijheid en vooral de privacy ten opzichte van hun ouders, die ze zoeken. 'TIeners gebruiken Instagram op school zoals marihuana.'

Facebook is volgens Cnet een sociaal netwerk geworden dat te vaak te ingewikkeld en te riskant is om te gebruiken. Wat de tieners echter vooral stoort aan de site van oprichter Mark Zuckerberg, is dat hun ouders massaal de weg naar Facebook hebben gevonden.

Voor tieners is Instagram, oorspronkelijk vooral bedoeld om foto's uit te wisselen maar ondertussen uitgegroeid tot een volwaardig sociaal netwerk, het tegenovergestelde van Facebook: simpel, vertrouwelijjk en leuk.

Op de scholen wordt de Instagram-app volgens Cnet gebruikt zoals marihuana gebruikt wordt: in weinig verlichte hoekjes voor het onevenaarbare plezier om zich cool te voelen. Facebook daarentegen, dat zijn roots heeft op Harvard, heeft moeite om bij te blijven met de steeds veranderende smaak van de jongste gebruikers.

Geen harde cijfers

Cnet geeft toe dat het niet over cijfers beschikt die bewijzen dat tieners Facebook ontvluchten. Enkele uitspraken van de top van Facebook lijken hun mening echter te staven. Zo waarschuwde het bedrijf investeerders in haar jaarlijks rapport voor het feit dat jongere gebruikers overstappen naar andere diensten, in het bijzonder naar Instagram.

Vorige week erkende David Ebersman, de chief financial officer van Facebook, bovendien dat Instagram een app is die 'populair is onder jongeren' en die een 'fantastische concurrent' is voor Facebook.

Facebook betaalde in april vorig jaar 1 miljard dollar om eigenaar te worden van de app. Het bedrijf van Mark Zuckerberg zal zijn gebruikers dus liever zien overlopen naar Instagram dan naar andere sociale netwerken.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20130303_005
Commentaar: Ik ben een facebookgebruiker en merk vaak op dat ouders de weg naar facebook gevonden hebben. Alles evolueert zo snel, dat ik zelf niet meer kan volgen. Momenteel is Instagram voor mij nog onbekend, al zal dit waarschijnlijk niet lang meer duren. Toch heb ik echter geen moeite om mijn account privé te houden. De sociale media blijft uitbreiden en telkens vind men weer iets nieuws, net zoals gsm's. Het valt gewoon niet meer bij te houden. Ik ben benieuwd hoelang Instagram zal blijven.

Laatst aangepast door E*ien.Pelckmans : 3rd March 2013 om 14:25.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:37.