|
Bekijk Resultaten Peiling: Namen buschauffeurs terecht van gedenkplaat gehaald? | |||
Ja. Te zwaar om dragen voor de ouders van de overleden kinderen | 2 | 3.33% | |
Nee: onzin. | 58 | 96.67% | |
Stemmers: 60. U mag niet stemmen in deze peiling |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Namen buschauffeurs terecht van gedenkplaat gehaald?
Zijn de namen van de buschauffeurs van het tunnelongeval vorig jaar in Sierre terecht van de gedenkplaat gehaald?
Zie: http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=42857
|
|||
|
|||
Nee, onzin
Ook de buschauffeurs verdienen op de gedenkplaat te staan. Ook zij kwamen om die bewuste nacht. Ik geloof niet dat de buschauffeur die aan het rijden was ooit expres besloten zou hebben om tegen de muur te rijden, goed wetende dat dat het leven zou kosten van vele kinderen. Het ongeval was een ongeluk, een spijtig ongeluk, en ik geloof ten stelligste dat het ongeluk niet opgezet was. Net als bij andere ongevallen is het spijtig dat er zoveel mensen sterven en het blijft spijtig dat er zoveel kinderen stierven. Het was echt rampzalig en de begrafenis trof ons allen zeer. Maar er zijn ook families die rouwen om de buschauffeurs en ook zij verdienen onze steun en respect.
|
|
|||
|
|||
Dus de nabestaanden van de buschauffeurs moeten niet alleen het verlies van een geliefde verwerken maar ze moeten ook nog verwerken dat die geliefde de schuld wordt gegeven terwijl hier niets van bewezen is? Jammer dat een paar grote monden hier voor hebben gezorgd.
|
||||
|
||||
En blijkbaar ook nog deze thread:
http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=42857
|
|||
|
|||
Namen buschauffeurs terecht van gedenkplaat gehaald?
Wat een commotie! En wat haalt het nog uit? Door de twee namen van de gedenkplaat te halen, komen hun kinderen heus niet terug. Mensen zoeken steeds anderen die ze kunnen beschuldigen, een zondebok. In dit geval moeten de twee buschauffeurs het ontgelden. Maar wat haalt het nog uit? Niets, toch? Het enige wat deze ouders zich nu op de nek hebben gehaald is meer media-aandacht en, aan deze poll te zien, negatieve reacties. Is het niet beter dat men al deze media-aandacht achterwege laat en dat de ouders, familieleden en alle andere betrokkenen in stilte en rust kunnen rouwen. Nu heeft heel de buitenwereld een reactie klaar (ook ik, zo blijkt). Iedereen weet wel iets te vertellen, maar niemand weet wat er juist is gebeurd, wat dit met jou als ouder doet, … . Toch reageren we massaal op deze berichten. Maar aangezien de media toch zo massaal berichten over dit gebeuren post, is het ons blijkbaar gepermitteerd dat we reacties geven op het gebeuren. Zo, dus mijn reactie: Deze twee buschauffeurs zijn evengoed slachtoffers, ze hebben evengoed familie die rouwen. Zouden die ouders daar twee minuten bij stilgestaan hebben? Dat die twee personen ook maar gewoon mensen zijn met een gezin en familie. Ze hadden ook ouders die hun kind kwijt zijn. Ze hadden ook kinderen die hun vader kwijt zijn. Ze hadden ook een vrouw die hun man kwijt is. Hoe zouden deze mensen zich voelen. Ze proberen het verlies een plaats te geven en anderen mensen rijten steeds deze wonden terug open. De kaarten hadden helemaal anders gelegen, moest dit een opzettelijke daad geweest zijn van deze chauffeurs, maar dit is niet gebleken. Dus voor mij zijn zij evengoed slachtoffer en onschuldig, dan al die kinderen die in de bus zaten. Als laatste wil ik er nog even aan toe voegen dat er in al die media-aandacht een grote groep wordt vergeten: de overlevenden! Deze kindjes zijn getekend voor hun leven. Ze hebben vriendjes zien sterven, hebben zelf verwondingen overgehouden aan dit ongeval, … . Maar over hen wordt niet gesproken, voor hen is het minstens even erg, als het al niet erger is. Ik zou dan ook graag tegen alle media zeggen: Of publiceer niets meer, of publiceer volledig! Een kant van het verhaal laten zien is TE weinig! |
|
|||
|
|||
Schandalig! De nabestaande van de buschauffeurs worden helemaal vergeten, zij hebben ook een vader, vriend, broer, zoon,... moeten afgeven. Met deze emoties houden ze totaal geen rekening. Ik kan het ook helemaal niet geloven dat de buschauffeur dit opzettelijk zou gedaan hebben, wetende dat er samen met hem nog tientallen kinderen zouden sterven, dat doet je niet. Trouwens wat zouden ze ermee bereiken met het verwijderen van de namen? Je haalt er de kinderen toch niet mee terug? Ik snap niet dat de media dit niet met rust laat en de families in rust laat rouwen, het is al moeilijk genoeg voor hen. Tenslotte moeten ze dit ook doen voor de overlevenden van het ongeluk, zij worden constant extra geconfronteerd met wat er gebeurde. Het is sowieso al moeilijk genoeg voor hen en nu nog de gedachte dat het ongeluk met opzet plaatsvond? Laat gewoon deze families met rust.
|