actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 28th January 2013, 13:22
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User

Ryanair verhoogt winstverwachting

De Ierse lagekostenmaatschappij Ryanair schroeft na een sterke winterstart de winstverwachtingen naar boven bij. Dat heeft Ryanair maandag bekendgemaakt naar aanleiding van de resultaten over het derde kwartaal.

Ryanair gaat nu uit van een winst voor het boekjaar 2012 - dat eindigt op 31 maart - van 540 miljoen euro. Aanvankelijk was topman Michael O'Leary uitgegaan van een winst van 490 ŕ 520 miljoen euro.

In het derde kwartaal verdiende Ryanair 18 miljoen euro: 21 pct meer dan dezelfde periode vorig jaar. De omzet steeg 15 pct tot 969 miljoen euro. Het aantal passagiers nam 3 pct toe tot 17,3 miljoen.

Bron: Standaard.be

Mening: Ik denk dat als we dit artikel langs de economische kant benaderen dat dit een goede zaak is. Niet alleen is dit extra vermogen voor het bedrijf, het aandeel van Ryanair is ook gestegen, omdat speculanten mogelijk dividenden verwachten. Iedereen vaart er dus wel bij.

Als we dit echter langs de ethische kant bekijken, dan denk ik dat het een scherpzure nasmaak geeft aangezien in Nederland enkele piloten van Ryanair getuigden dat de drang om kosten te drukken de veiligheid in gevaar brengt. (artikel) Hierom hoop ik dat de topmensen binnen Ryanair beseffen dat het met iets minder winst ook wel kan, maar dat de veiligheid nog steeds moet primeren.
Met citaat antwoorden
Oud 29th January 2013, 12:40
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User

Vanuit economisch standpunt is dit inderdaad niet slecht.
Ik denk echter ook aan de berichten die vorig jaar opduikten van piloten die de veiligheid van de maatschappij in vraag trokken.
Goedkoop vliegen is uiteraard een goede zaak; een vliegtuigticket is al snel erg duur...
Maar, hierbij moet men uiteraard wel de veiligheid van de passagiers kunnen garanderen.
Hopelijk verliezen ze dat bij Ryanair niet uit het oog...
Met citaat antwoorden
Oud 31st January 2013, 14:56
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User

mensenlevens

Inderdaad, een mensenleven blijft ondanks de lage vliegprijzen, en de grote winst, onbetaalbaar.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:30.