actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 18th November 2012, 17:02
R*xane.van.looveren R*xane.van.looveren is offline
Registered User

Een op de drie piloten viel al in slaap in cockpit

Een op de drie piloten viel al in slaap in cockpit

Bron: Het belang van Limburg1:39
11:39, 18 november, In De Rand

Een op de drie piloten in Europa is al eens in slaap gevallen in de cockpit. Negen op de tien waren al eens te moe om verder te vliegen. Dat besluit de Europese pilotenvereniging Cockpit uit een rondvraag bij meer dan 6.000 piloten in heel Europa, zo schrijft Bild am Sonntag.

Volgens de pilotenvereniging is de oververmoeidheid van de piloten te wijten aan de lange werkdagen. Volgens de geldende regels moeten piloten in sommige gevallen tot 28 uur aan een stuk wakker blijven.

De Europese luchtvaartautoriteiten zouden van plan zijn om de regels nog te versoepelen.

Mening:
Ik vind het nogal zorgwekend dat piloten tijdens een vlucht in slaap zouden vallen. Zelfs met automatische piloot is het overzien van vluchten toch maar een normale veiligheid regel. Als er een vliegtuig crasht, is het doden aantal meteen zeer groot. Om piloten 28 uur aan een stuk te laten werken zonder rust brengt iedereen in het toestel in gevaar. Persoonlijk hoop ik dat ze deze regeling soepeler gaan maken. Veiligheid boven al.

Laatst aangepast door R*xane.van.looveren : 18th November 2012 om 17:08.
Met citaat antwoorden
Oud 19th November 2012, 21:34
Jaan Vervoort Jaan Vervoort is offline
Registered User

Ik schrik ook wel van dit bericht. Men kan niet verlangen van een persoon om zo lang wakker te blijven. Laat staan dat ze zo lang geconcentreerd moeten blijven om te vliegen. Men speelt hier wel met levens zoals Roxanne vermeldt. Dat de Europese luchtvaartautoriteiten van plan zijn om deze regel te versoepelen vind ik uiterst belangrijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:42.