|
|||
|
|||
Nieuwe postzegels
Nieuwe postzegel smaakt naar chocolade
BRUSSEL - Volgend jaar gaat bpost postzegels uitgeven met chocoladegeur en -smaak, maar ook postzegels die reflecteren of temperatuurgevoelig zijn. CEO Johnny Thijs is trots op de nieuwigheden: ‘Met zulke postzegels bewijzen we onze moderniteit en zin voor vernieuwing.’ De postzegelcollectie van 2013 ‘is vernieuwend, met een evenwichtige mix van traditie en moderniteit’, luidt het nog. Voor een postzegel over Belgische chocolade krijgen de postzegels een geur- en smaaklaagje. Het postbedrijf viert de 100ste verjaardag van het KMI met vijf postzegels, bedrukt met temperatuurgevoelige inkt. ‘Die inktlaag maakt plaats voor de onderliggende tekening als het warmer wordt of als je er met je vinger op duwt.’ In de reeks over verkeersveiligheid worden vijf reflecterende postzegels uitgegeven. ‘Behalve technologische hoogstandjes is ook voor vernieuwende vormgeving gekozen’, zoals met een panoramisch beeld van de markt van Doornik op een smal blaadje, in plaats van het normale rechthoekige blaadje. ‘Ons bedrijf volgt de nieuwste evoluties in de technologische wereld op de voet’, zegt Thijs. ‘Sinds dit jaar dragen onze zegels het FSC-label. Ze zijn dus volledig ecovriendelijk, en we zijn op dit vlak nummer één in de wereld van postoperatoren.’ De Standaard 06/11/2012 18u33 Mening Alle gekheid op een stokje! Het moet allemaal toch niet gekker meer worden. Ik heb ervoor gekozen om dit artikel te posten omdat ik dit toch in zekere mate een belachelijk idee vind. Het is ‘boecht’, dat weet ik, maar het is gewoon zo gek dat ik het toch de moeite vond om te posten! De nieuwste postzegel zal naar chocolade smaken. Dit is volgens dit artikel maar één van de vele veranderingen dat men gaat aanbrengen aan postzegels. Ik vind dit persoonlijk iets enorm nutteloos. Wie weet komt De Post volgend jaar met het idee om ook postzegels in sinaasappelsmaak of aardbeismaak te maken. Wie weet, een Hello Kitty -postzegel of een Bumba –postzegel. Nu we dan toch bezig zijn, waarom geen glow-in-the-dark postzegel? Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die een postkantoor binnen wandelen en denken “hmmmm, vandaag heb ik eens zin in postzegels met chocoladesmaak”. In het artikel staat dat deze postzegelcollectie vernieuwend is. Vernieuwend is het zeker, maar er zijn grenzen. Ik geef toe, postzegels smaken vreselijk. Maar om er dan een lekker smaakje aan te geven… . Voor die enkele keren per jaar dat ik een postzegel nodig heb zal ik deze slechte smaak wel trotseren. En nog iets, STEL dat kinderen zo’n postzegels gaan gebruiken. Kinderen gaan die chocoladesmaak geweldig vinden. Heeft iemand er al eens aan gedacht dat kinderen deze postzegels gewoon gaan aflekken omdat het lekker is? Dit is vrij gevaarlijk, want aan een postzegel hangt sowieso een hoeveelheid lijm. Deze lijm is in zekere hoeveelheid giftig. Kortom denk ik dat de mensen van De Post hier toch nog eens over moeten nadenken. |