|
|||
|
|||
Belg bespaart op zijn wagen
De Belgen gebruiken hun wagen minder, zoeken naar de goedkoopste tankstations en willen hun huidige wagen graag omruilen voor een zuiniger model. Dat blijkt uit een exclusieve enquête van mobiliteitsorganisatie VAB naar het effect van de huidige hoge autokosten.
De hoge brandstofprijzen en dito autokosten missen hun effect niet. Dat blijkt uit een peiling van VAB en onderzoeksbureau Profacts bij ruim duizend automobilisten. De helft van alle ondervraagden zoekt actief naar het goedkoopste tankstation in zijn of haar buurt, al was het maar om enkele eurocenten uit te sparen. De helft geeft ook aan dat men zijn rijstijl aanpast om zo weinig mogelijk brandstof te verbruiken. En toch blijft de Belg trouw aan zijn vierwieler. Slechts één op de honderd wil zijn wagen definitief aan de kant zetten. Maar zestig procent van de ondervraagden overweegt dan weer wel zijn oudere wagen te verkopen om hem in te ruilen voor een zuiniger model. Bron: Gazet van Antwerpen 2/11/2012 Mening: Dat we opzoek zijn naar de goedkoopste tankstations en in staat zijn onze oudere wagen om te ruilen voor een zuiniger model, daar schrik ik niet van. Hoe de prijzen voor een tankbeurt de dag van vandaag zijn is niet meer normaal. Ik was er wel van overtuigt dat er meer mensen zouden zijn die een ander alternatief zouden kiezen i.p.v. de wagen. Ik denk dat we dit in de toekomst allemaal zullen moeten doen. Ook denk ik dat we niet mogen verwachten dat er van vandaag op morgen iets aan deze situatie zal veranderen. Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 2nd November 2012 om 10:45. |
|
|||
|
|||
Ik vind het ook erg leuk om te lezen dat mensen eens stilstaan bij het gebruik van brandstoffen. Niet alleen zal deze grondstof snel uitgeput geraken, het is ook een enorme vervuiler van de natuur. Toch, zo staat er in het artikel geschreven, proberen automobilisten in de eerste plaats te besparen op verbruik en dan pas op gebruik van de wagen. Besparen op verbruik is al een eerste stap in de goede richting, maar de wagen af en toe eens laten staan zou nog beter zijn!
Hoewel mijn ouders mij nog sponsoren, maken ze mij toch bewust van de prijzen van de brandstoffen door geld te storten op mijn rekening en dan moet ik zelf gaan tanken. Ik verschiet er iedere keer weer van. Eén keer tanken en je bent al gauw weer 60 euro kwijt. Ik moet toegeven dat ik bij slecht weer ook liever de auto neem, maar met een dikke trui aan kan je de korte afstanden toch evengoed met de fiets doen! |