|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
EU treft nieuwe sancties tegen Syrië
De Europese Unie treft een nieuwe reeks sancties tegen het regime van de Syrische president Bashar al-Assad.
De ministers van Buitenlandse Zaken beslisten maandag om de tegoeden te bevriezen van twee bedrijven en drie personen die beschouwd worden als financiers van Assad. Er werd ook een visumverbod ingesteld tegen de drie. Voorlopig is nog niet duidelijk wie precies bedoeld wordt, maar de namen zullen een van de komende dagen verschijnen in het officiële publicatieblad van de EU. Tot nu toe werden al 126 personen en 41 bedrijven door de EU gesanctioneerd. Vooral de Syrische nationale bank, de handel in edelmetalen en het luchtvrachtvervoer worden geviseerd. Daarnaast werd een embargo ingesteld op wapens en olieproducten. Bron: DS Mening: Assad schendt al maanden (en waarschijnlijk jaren) de mensenrechten in zijn land. Ik ben benieuwd of deze sancties iets gaan uithalen. De vorige sancties hebben absoluut niets opgeleverd. Het wordt tijd dat de EU of de NAVO afkomt met concretere middelen om het Syrische volk te bevrijden uit het machtskluwen van Assad. |
|
|||
|
|||
Mening:
Max, ik ben het met u eens: het Syrische volk moet bevrijd worden van deze 'dictator'. Maar als het verleden ons iets zou moeten geleerd hebben is dat dictators niet zomaar van hun troon stappen en zich gewonnen geven. Dus schiet in onze westerse hoofden direct de gedachten 'Oorlog voor de vrede van Syrië'. Ik denk dat dit vermijden een Nobelprijs op zich verdient. Want hier is het Syrische volk niet mee geholpen vrees ik...