actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th April 2012, 13:35
Glenn.Urkens Glenn.Urkens is offline
Registered User

Burgemeester New York wil roken in huis verbieden

Burgemeester New York wil roken in huis verbieden

10:20 Buitenland De burgemeester van New York, Michael Bloomberg (foto), gaat nog een stap verder om het roken helemaal uit zijn stad te verdrijven. Sinds een jaar mag er in New York niet meer gerookt worden in openbare ruimtes zoals parken en stranden, nu wil Bloomberg ook een wet lanceren die roken binnenshuis verbiedt.

Bloomberg richt zich vooral op roken in appartementscomplexen, weet de Amerikaanse nieuwszender Fox News. Omdat de meeste mensen in New York in een appartement wonen, zou een eventueel verbod veel inwoners raken.

De burgemeester stelt dat 'tweedehandsrook', waarbij tabaksrook door anderen wordt uitgeademd, steeds een grotere bron van ergernis is in wooncomplexen.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...-verbieden.aspx

Mening:Ik vind dat dit wel een zeer overdreven maatregel is tegen roken. Ik ben zelf totaal geen fan van roken, maar ik vind wel dat dit mensen hun eigen keuzes zijn. Als mensen willen roken in hun eigen huis dan denk ik niet dat andere mensen hier kritiek op mogen hebben of zeggen dat het niet mag. Ik geloof niet dat andere mensen in een appartement zoveel last kunnen hebben van rook als die van een andere kamer komt. Ik begrijp wel dat het op openbare plaatsen verboden is, omdat dit veel meer mensen treft. De reactie van de burgemeester van New York vind ik dus overdreven.
Met citaat antwoorden
Oud 20th April 2012, 03:08
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User

Ook ik vind dit een nogal drastische maatregel. Ik snap dat roken op openbare plaatsen voor overlast kan zorgen, maar in de privacy van je eigen huis kunnen ze je dit toch niet verbieden? Ik vraag me ook af hoe men dit gaat afdwingen; moeten de buren dan de politie bellen als ze merken dat je binnenshuis aan het roken bent? Het lijkt me niet echt haalbaar...
Met citaat antwoorden
Oud 20th April 2012, 07:27
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User

Burgemeester New York wil roken in huis verbieden.

Ik sluit mij volledig aan bij de reacties die hier al geplaatst zijn. In je eigen huis niet mogen roken is een wet doorvoeren die niet haalbaar is. En zoals al aangekaart is, hoe gaat men dit controleren ?
Een andere oplossing is misschien dat er in de appartementsgebouwen een onderscheid wordt gemaakt tussen volldige blokken waar rokers mogen wonen en andere blokken waar dan weer niet rokers wonen. Maar hoe zit het dan weer met bezoekers die een sigaretje willen opsteken?
Ik denk dat burgemeester van New York hier nog veel negatieve reacties over zal krijgen!
Met citaat antwoorden
Oud 20th April 2012, 09:48
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User

Ik ben zelf ook absoluut tegen roken, maar dit gaat ook mij een beetje te ver. Ik vind het absoluut niet nodig dat mensen in hun eigen huis of appartement niet meer zouden mogen roken. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat buren hier hinder van gaan ondervinden. En zoals eerder al is aangehaald gaat de controle hiervan niet gemakkelijk zijn.
De enige die deze vraag kan stellen is de huisbaas denk ik. Want het is zo dat er duidelijk een verschil bestaat, qua hygiëne, tussen een huis of appartement waar er niet gerookt wordt.
Ik verwacht dus ook dat de burgemeester nog wel enige negatieve kritiek zal krijgen betreffende deze wet.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:33.