|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Oud-student opgepakt na moordende raid op unief
Oud-student opgepakt na moordende raid op unief
In de Amerikaanse staat Californië heeft een man het vuur geopend in een christelijke universiteit in Oakland. Daarbij vielen zeven doden en drie gewonden. De schutter, een oud-student van de universiteit, kon worden opgepakt. De 43-jarige One Goh stond plots in een klaslokaal, waarna hij begon te schieten, vernam The San Francisco Chronicle van een gewonde vrouw. Een 19-jarige studente laat via haar broer weten dat Goh gisteren voor het eerst in vier maanden op school was verschenen. Voordat hij het vuur opende zou hij gezegd hebben: "Ga in de rij staan. Ik ga jullie allemaal vermoorden", meldt de broer van de studente aan lokale media. Vijf mensen overleden ter plaatse. Hun stoffelijke overschotten werden buiten op het gras gelegd, bedekt met een doek. Nog twee slachtoffers bezweken in het ziekenhuis. Bron: www.gva.be Mening: Persoonlijk vindt ik het zeer raar dat de wereld niet echt leert uit het verleden en zeker de VS niet. Hoe geraken al die mensen toch aan wapens n dergelijke. Kunnen we in 2012 hier nu nog altijd niet ingrijpen. Als we naar België kijken, blijkt het ook peanuts te zijn. De grenzen voeren niet genoeg controle uit op zulke zaken. En dan verschieten ze dat er zoiets gebeurd. Strengere controles uitvoeren zou volgens mij al zeer veel helpen. |