![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Werkloosheidscijfers niet belangrijk voor Santorum
De Amerikaanse werkloosheid is een punt waar president Barack Obama vaak op afgerekend wordt in de race naar het Witte Huis, maar de oerconservatieve Rick Santorum doet daar niet aan mee. Tijdens een campagnespeech in Illinois zei hij dat hij niet geïnteresseerd is in de werkloosheidsgraad. Daarmee probeert hij ideologisch verder afstand te nemen van zijn belangrijkse concurrent Mitt Romney.
'Ik ben niet geïnteresseerd in de evolutie van de werkloosheidscijfers. Het is niet belangrijk voor mij. Mijn campagne draait niet om de werkloosheidsgraad en groeicijfers', zei Rick Santorum aan de vooravond van de voorverkiezingen in Illinois. Met die uitspraken verwijt hij Mitt Romney geen echte conservatief te zijn. Romney zet in tegenstelling tot Santorum wel in op werkloosheid. De sputterende Amerikaanse economie is een punt dat hij maar al te graag gebruikt tegen de huidige president Barack Obama. Romney noemt Santorum ook een economisch lichtgewicht. 'We hebben één genomineerde die zegt dat hij de economie wil leiden. Welke conservatief zegt dat de president de economie leidt?', vuurt Santorum het publiek in. 'Welke conservatief zegt: 'Ik ben de man die omwille van mijn economische ervaring zal zorgen voor jobs?' Ik weet het niet . Wij conservatieven denken dat de regering geen jobs creëert.' Vrijheid Later zwakte Santorum zijn bewering af. 'Uiteraard ben ik bezorgd om de werkloosheidsgraad. Ik wil dat die zakt, maar ik zeg dat mijn kandidatuur er niet van afhangt. Mijn kandidatuur gaat over iets dat de werkloosheidcijfers overstijgt. Het gaat over vrijheid', alsnog Santorum. De huidige werkloosheidsgraad bedraagt 8,3 procent. Dat is op hetzelfde niveau als voor het begin van de economische crisis en het begin van Obama's eerste ambtstermijn. De VS slaagden erin om hun werkloosheidscijfers de voorbije maanden sterk terug te dringen. Bron: Werkloosheidscijfers niet belangrijk voor Santorum ,21-03-2012, www.destandaard.be Mening Door deze uitspraak te zeggen hoop ik dat hij minder kans maakt nu. Natuurlijk zijn de werkloosheidscijfers belangrijk, zeker in de VS. Santorum weet wel dat hij in de fout is gegaan door dit te zeggen omdat hij later zijn bewering heeft afgezwakt. Hij vind vrijheid belangrijker dan de werkloosheidscijfers. Dit kan goed zijn, maar zeggen dat de cijfers niet belangrijk zijn ?! |
|
|||
|
|||
Santorum is het perfecte voorbeeld van hoe de mensen principes net iets minder belangrijk vinden dan geld. Hij zal geen presidentskandidaat worden in tijden van crisis door op homo's af te geven en vrijheid te roepen (dat kan enkel in tijden van economische welvaart). En hopelijk zijn zelfs Amerikanen niet zo dom om op een homohater te stemmen.
Los daarvan. Sinds wanneer liggen de Verenigde Staten van Amerika... in Europa? ![]()