|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Presentatoren Q-Music twaalf dagen van buitenwereld afgesloten
Drie presentatoren van Q-Music zijn vanochtend begonnen aan hun stunt 'Het Experiment' op de parking van het Wijnegem Shopping Center. Sven Ornelis, Kürt Rogiers en hun sidekick Wine Lauwers zullen er twaalf dagen radio maken terwijl ze volledig afgesloten blijven van de buitenwereld. Hun enige informatiebron voor de uitzendingen is wat luisteraars hen vertellen.
Ornelis, Rogiers en Lauwers moesten vandaag om halfnegen al hun communicatiemiddelen afstaan en zullen twaalf dagen geen gebruik kunnen maken van kranten, televisie of internet. Elke dag presenteren ze een ochtend- en avondblok op Q-Music, waarbij ze zowel echte als verzonnen nieuwsfeiten krijgen doorgespeeld. Hun enige contact met de buitenwereld gebeurt via Wim Oosterlinck en Anke Buckinx, twee andere presentatoren. Psycholoog licht toe Tweemaal per dag moet blijken wie zich het minst in het ootje heeft laten nemen door de luisteraars. Psycholoog Stefaan Lievens zal toelichting geven bij deze tests en de resultaten ervan. Op het einde van de week wordt ook de mentale toestand van de opgesloten presentatoren geëvalueerd. 'Het Experiment' is twaalf dagen lang op de radio maar ook live in beeld te volgen via digitale televisie van Telenet, de Q-app en op Q-music.be. Ook op de parking van het Wijnegem Shopping Center zelf blijft het publiek de hele tijd welkom. Bron Het laatste nieuws online, woensdag 12 maart 2012 http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...fgesloten.dhtml Mening Hoewel ik dit artikel niet meteen als maatschappelijk relevant beschouw, vond ik het toch wel interessant om het te vermelden. Twaalf dagen van de buitenwereld afgesloten zijn zonder één enkel middel om de actualiteit te volgen, buiten dan twee presentatoren die je alles wijs kunnen maken, lijkt mij niet zo evident. Ik ben eens benieuwd wat de presentatoren ervan gaan bakken. Het lijkt het mij vrij moeilijk om uit te maken welk nieuwsitem waargebeurd is en welk juist niet. In principe kunnen Wim en Anke (de personen die hen de nieuwsitems meedelen) hen alles wijsmaken. Wat ervan gaat worden, zullen we de komende twaalf dagen uitwijzen. Mij lijkt het in elk geval een moeilijke opdracht. |