![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Zweedse Moskee biedt ‘halal’ dating aan
Zweedse Moskee biedt ‘halal’ dating aan
dinsdag 20 december 2011, 16u15Bron: thelocal.se Auteur: vwh Er zijn onvoldoende ontmoetingsplaatsen voor jonge moslims in Zweden, daarom heeft de Gothenburg Mosque een site opgericht die ‘halal’ dating mogelijk maakt. “De moskee is niet alleen een plaats om te bidden, het is ook een ontmoetingsplaats en een toevluchtsoord waar je problemen uit het dagelijkse leven kan verwerken. Een probleem dat vaak terugkomt is de moeilijkheid om een partner te vinden”, zei Abu Mahmoud, de man achter de site, aan Sveriges Radio. Opvallend is dat er op de datingsite geen foto’s of persoonsbeschrijvingen te zien zijn voor wie op zoek is naar een lief. Alle vrouwelijke kandidaturen worden geëvalueerd door de vrouw van Mahmoud. Indien er sprake is van een match, zal de vrijgezelle vrouw in kwestie op de hoogte gebracht worden. “Alles verloopt via de halalwijze. Nadat er een match is gemaakt, moeten beide families elkaar eerst ontmoeten. Zij spelen een cruciale rol in het verdere verloop van de zoektocht naar de ware”, aldus Mahmoud. http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111220_131 Eigen mening; Waarom ook niet, het is volgens mij niet heel anders dan hoe er bij de moslims normaal wordt gekoppeld, ze hebben gewoon een computer aan het geheel toegevoegd om het makkelijker te maken. Of het goed is dat iemand anders beslist wie het beste bij je past is dan weer een andere vraag, het zal soms wel werken maar ik heb er over het algemeen mijn twijfels bij. |
|
|||
|
|||
Nu ik dit artikel lees, schrik ik wel even. Zijn de mensen vandaag echt niet slimmer als dit? Ik kan begrijpen dat het niet altijd gemakkelijk is om een geschikte partner te vinden, maar men gaat toch niet daten in een moskee? Net of wij in een kerk gaan samenkomen voor iemand beter te leren kennen. Een moskee of een kerk is een plaats waar je moet reflecteren over je persoonlijke leven en waar je niet moet gaan kijken of die persoon die achter je staat wel iets voor jou is. Daar bovenop heb e in de ontmoetingsplaats daar in Zweden zelfs niet de kans om te kiezen. Er wordt voor jou gekozen. Hoe kan iemand nu weten wie het beste bij jou past?
Het blijft volgens mijn mening echt bizar... |