actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th December 2011, 22:19
Linde Luyten Linde Luyten is offline
Registered User

Geen celstraf na laffe aanval: "Niet gewend om te drinken omdat we moslims zijn"

Geen celstraf na laffe aanval: "Niet gewend om te drinken omdat we moslims zijn"

Vier vrouwen roepen tijdens brutale schoppartij: "Dood de blanke hoer!"
Vier moslimvrouwen die een voorbijgangster in het centrum van de Engelse stad Leicester brutaal aanvielen en op het hoofd trapten, moeten niet naar de cel. Hoewel op dit soort misdrijven een celstraf tot vijf jaar staat, gaf de rechter het drietal voorwaardelijke straffen. Hij had oren naar het argument van de verdediging dat de Somalische moslimvrouwen stomdronken waren omdat ze door hun godsdienst niet gewend zijn van te drinken en de misdaden enkel pleegden in een stomdronken bui. De drie vrouwen schreeuwden tijdens de schoppartij "Dood de blanke hoer!", maar een veroordeling voor racisme liepen ze evenmin op. De beelden van de laffe aanval (zie video onder dit artikel) spreken nochtans boekdelen. Het 22-jarige slachtoffer werd bont en blauw geslagen en getrapt en is nog altijd in behandeling. Dat meldt de Daily Mail.
De bende bestond uit vier moslimvrouwen: drie zussen en hun nicht, allevier twintigers. Toen Rhea Page (22) samen met haar vriend stond te wachten op een taxi in het centrum van Leicester vielen de vier moslimvrouwen haar plots blind aan. Ze riepen "Dood de blanke hoer!", deelden enkele rake klappen uit, trokken haar haren uit en bleven maar trappen op de vrouw die al roerloos op de grond was ineengestuikt. Rhea's vriend vocht terug en verkocht de moslimvrouwen ook enkele stevige trappen, maar de vrouwen wisten van geen ophouden.

Koran
Vreemd genoeg ging de rechter niet in op de aanklacht voor racisme, maar had hij wel oren naar het argument dat de stomdronken vrouwen zo van leer trokken omdat ze door hun godsdienst niet gewend zijn van te drinken. De Koran verbiedt inderdaad het drinken van alcohol, enkel voor medische doeleinden is het toegelaten. Blijkbaar lapten deze vrouwen dat verbod aan hun laars. De rechter vond er verzachtende omstandigheden in en veroordeelde de vrouwen enkel tot voorwaardelijke straffen.

Belachelijk
"Dit is een weerzinwekkende uitspraak", sakkert Rhea Page, die haar job als sociaal werkster voor autisten moest opgeven na de aanval. Ze hield immers een trauma over aan de aanval en leed onder zware stress. "Die bende zou meteen moeten opgesloten worden en nu krijgen ze eigenlijk helemaal geen straf. Het was zonneklaar dat het om een racistische aanval ging. En dan dat belachelijke argument dat ze niet gewend zijn om te drinken. Als ze niet mochten drinken van hun godsdienst, waarom trokken ze dan naar café's op dat moment van de avond. Zelfs toen de politie al was aangekomen en ze allemaal waren weggevlucht, kwam er nog eentje terug om me een laatste trap op het hoofd te geven. Schandalig!"

Paniekaanvallen
Rhea Page is nog altijd in behandeling bij een psychiater en heeft last van paniekaanvallen en traumatische flashbacks. "Ze bleven maar trappen en roepen dat ik een blanke hoer was die ze moesten doden. Toen ik me omdraaide, greep een van hen me bij mijn haren en smeet me op de grond. Om beurten trapten ze op mijn hoofd. Ik dacht echt dat ze zouden vermoorden." (kh)

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...lims-zijn.dhtml

Eigen mening:
In mijn ogen gaat het hier duidelijk om racisme. Als dit andersom moest geweest zijn, de blanke die de vreemdeling sloeg, dan zou er veel meer commotie rond zijn geweest. Daarbij zou de blanke harder gestraft worden als deze dames nu. Zelf heb ik helemaal niets tegen vreemdelingen, zolang ze zich zelf houden aan de regels van de maatschappij. In die regels staat duidelijk vermeld dat het opzettelijk toedienen van slagen en verwondingen verboden is.
Ook het argument wij waren dronken gaat, naar mijn mening, niet op. Dat meisje had dood kunnen zijn! Ik redeneer eventjes door: ik heb morgen ruzie met iemand en ik verwond haar zo erg dat ze blijvende letsels of een trauma heeft. Dan kom ik ermee weg door te zeggen: 'Oh sorry, ik wist niet wat ik deed, ik was dronken.' Waarom geven we dan niet allemaal die reden op? Waarom zeggen we dan niet tegen criminelen: 'och, je had het waarschijnlijk niet zo bedoeld!' Om ze daarna vrijuit te laten gaan.
Mijn mening is dat je niet moet drinken als je weet dat je er niet tegen kan. Dronken zijn mag geen reden zijn om een lichtere straf te krijgen!
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:46.