actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th April 2012, 15:29
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Scheepswrak Titanic is Werelderfgoed

Scheepswrak Titanic is Werelderfgoed


PARIJS (AFP, DS) - De Unesco heeft het wrak van de Titanic beschermd tegen schattenjagers.



Op 15 april is het precies honderd jaar geleden dat de Titanic zonk. Het scheepswrak rust voor de kust van Newfoundland. Het ligt in internationale wateren, zodat geen enkel land aanspraak kan maken op de site. Maar met de verbeterde duikapparatuur wordt het steeds drukker rond het wrak.

De VN-organisatie voor Onderwijs, Wetenschap en Cultuur heeft dan ook maatregelen genomen om het te beschermen. ‘Voortaan kunnen de landen die de Conventie van 2001 ter bescherming van het onderzees Werelderfgoed hebben onderschreven, optreden tegen de vernieling, de plundering, de verkoop en de verspreiding van voorwerpen die op de site werden gevonden.' Het gaat om eenenveertig landen.

Het wrak wordt niet alleen belaagd door schattenjagers of ramptoeristen – zo laten duikers regelmatig plastic bloemen of herdenkingsplaatjes achter op het wrak. De wateren rond de Titanic worden vervuild door afval van passerende schepen die in de streek cruisen. Regelmatig worden expedities georganiseerd om te duiken naar voorwerpen die vervolgens worden tentoongesteld.

De Titanic zonk tijdens zijn maidentrip van het Britse Southampton naar New York.


DS, 06-04-2012
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2012, 18:53
Jonas Lievens Jonas Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Geel
Posts: 29
reactie

Ik ben blij dat dit gebeurd is. Het moet naar mijn mening bekeken worden als een massagraf voor vele mensen. Het moet gerespecteerd worden in plaats van gebruik te worden als toeristische activiteit voor welgestelde mensen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th May 2012, 19:03
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Ik ben het met Jonas eens, dit is een goede beslissing geweest. Ik ga mijn mening zelfs nog verder doortrekken: het wordt tijd dat we het verleden laten voor wat het is. De Titanic bleek niet onzinkbaar, zoals niets onvergankelijk is. Het wordt tijd dat de wereld dat accepteert. Ik begrijp niet waarom men er blijft over nadenken. De onderzoeken, suggesties, ontdekkingen, ontkrachtingen,... blijven maar komen. Er is onderzocht, wat onderzocht kon worden en de oorzaak valt na zoveel tijd echt niet meer plotseling te ontdekken. Tevens valt in mijn ogen de oorzaak gewoon te wijten aan wat menselijke onoplettendheid. Het wordt tijd om deze ramp achter ons te laten en ons geld in wat nuttigere dingen te pompen.
Natuurlijk blijft de essentie van wat ginder gebeurt is rampzalig. Verschrikkelijk veel onschuldige reizigers zijn om het leven gekomen. Door op deze manier de toerist uit te hangen, vind ik niet dat de samenleving respect toont aan deze mensen.

Laatst aangepast door Joëlle.Van.den.Mooter : 14th May 2012 om 19:07.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.