actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 19:42
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 74
Franse politie pakt piepjonge snelheidsduivels op

Franse politie pakt piepjonge snelheidsduivels op
Twee motorrijders van de Franse politie hebben zaterdag een voertuig tegengehouden dat ten noorden van Parijs 160 kilometer per uur reed op een autoweg waar de maximumsnelheid 130 km/u bedraagt. Op het eerste zicht geen uitzonderlijke overtreding, maar de twee inzittenden bleken amper 12 en 13 jaar oud.

De pubers hadden geen enkel identiteitsbewijs op zak. Hun voertuig bleek niet gestolen. De twee werden op vraag van het parket in een opvangtehuis geplaatst.

bron: De Standaard

Mening:Ik vind het eigenlijk erg dat zoiets kan gebeuren. Ik vraag me dan af waar die ouders waren toen de jongeren vertrokken. Als ouder zou ik dit niet toestaan aan mijn kinderen. Ik vind het erg onverantwoordelijk van de ouders, dat de jongeren al dan niet met toestemming van de ouders met de motors kunnen vertrekken. Ik hoop ook dat ze zowel de ouders als de jongeren goed straffen voor wat ze hebben gedaan. Het is natuurlijk niet zo’n zwaar misdrijf, maar toch het is op een vroege leeftijd en als de jongeren nu zacht gestraft worden gaan ze dit later zeker ook blijven doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2011, 20:59
jorn.deceuster jorn.deceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Als ouder zal ik dit ook nooit toestaan, maar dit heb je éénmaal niet altijd zelf in de hand. Als je even onoplettend bent en je kinderen nemen je sleutels uit de schuif en ze zijn weg kan je er ook niet veel aan doen. Meestal hangen de sleutels toch aan een haak in de garage ofzo dus dit kan volgens mij perfect. 12 en 13 jaar oud en al zo met de auto kunnen rijden, dit is dan toch niet de eerste keer dat zij dit doen want anders kunnen zij deze snelheden niet halen. In plaats van de ouders direct te straffen zou ik eerst de kinderen serieus ondervragen hoe zij dit allemaal gedaan hebben en dan zien dat de ouders schuld hebben. Zij dienen wel zwaar gestraft moeten worden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd November 2011, 21:05
Kenny.Van.Eysendeyk Kenny.Van.Eysendeyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Retie
Posts: 42
De jongeren en ouders moeten misschien gestraft worden maar moeten zeker op de hoogt gebracht worden waarom dit niet kan. Ze moeten inzien dat dit gekkenwerk is en dat ze een gevaar op de weg vormen voor zichzelf een andere door dit roekeloos gedrag. Straffen leert hen enkel dat ze volgende keer best niet meer gepakt worden. Educatie leert hen misschien dat ze dit nooit meer moeten doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.