![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Agenten die studenten met pepperspray bewerkten op non-actief
In de Amerikaanse universiteit Davis (Californië) spoten 2 agenten pepperspray in de gezichten van de studenten die meededen aan een zitdemonstratie. Nadien werden de studenten ook nog weggesleept. Twee studenten moesten naar het ziekenhuis gebracht worden en de overige werden ter plekke verzorgt. De 2 agenten zijn voor onbepaalde tijd op verlof gestuurd.
De voorzitster van de universiteit, Linda Katehi, heeft een commissie van studenten, docenten en bestuurders ingesteld om het incident te onderzoeken. Zelf wordt ze bestookt met veel woedende reacties. Studenten eisen zelfs dat ze aftreedt. Tien gearresteerde deelnemers zitten nog vast. Mark Yudolf wil al de campusbestuurders bijeen roepen om te waarborgen dat de politie geen buitensporig geweld gebruikt tegen vreedzame betogers. Bron: N.N., Agenten die studenten met pepperspray bewerkten op non-actief. Het Nieuwsblad, 2011-11-21, (http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20111121_016) Mening: Het is ongelooflijk dat agenten in staat zijn om mensen, die vreedzaam aan het betogen zijn, te bewerken met pepperspray. Ik stel mij de vraag of agenten wel een degelijke opleiding krijgen om om te gaan met zo’n situaties. Een betere reactie zou volgens mij zijn dat je deze betogers probeert uit een te halen zonder gebruik te maken van pepperspray en gelijksoortige middelen. Ik hoop dat de politieagenten nu begrijpen wat ze fout gedaan hebben en dat ze de volgende keren beter gaan handelen/reageren. |
|
|||
|
|||
Een zitdemonstratie... Ik zie niet in waarom er dan pepperspray gebruikt moet worden??? De studenten deden niemand kwaad en uiten gewoon hun ongenoegen, wat volgens mij hun goed recht is. En met mensen beginnen slepen is al helemaal geen goed plan. Ik hoop dat de agenten hun les leren nu ze op non-actief staan en dat, als ze terug in het beroepsleven mogen stappen, ze 2 keer nadenken voor ze zoiets nog eens herhalen.
|