actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2011, 22:56
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Raadkamer Dendermonde verlengt aanhouding Kim De Gelder

Raadkamer Dendermonde verlengt aanhouding Kim De Gelder

De raadkamer in Dendermonde heeft dinsdag de aanhouding verlengd van Kim De Gelder, de verantwoordelijke voor de steekpartij in het kinderdagverblijf Fabeltjesland in Dendermonde en de moord op Elza Van Raemdonck in Vrasene.

Er is nog geen datum waarop het volledige dossier opnieuw voor de raadkamer wordt gebracht, zegt het parket van Dendermonde.

De Gelder bracht op 23 januari 2009 twee baby's en een 54-jarige vrouw om het leven in kinderdagverblijf Fabeltjesland in Sint-Gillis-Dendermonde. Hij verwondde nog tien andere kinderen en twee begeleiders.

De Gelder bekende later ook dat hij op 16 januari de moord pleegde op de 72-jarige Elza Van Raemdonck in Vrasene.

De raadkamer verlengde dinsdag de aanhouding met drie maanden. De Gelder was aanwezig op de zitting. Het parket van Dendermonde wil De Gelder zo snel mogelijk voor het hof van assisen brengen voor vier moorden en 25 moordpogingen.

Het bijkomende onderzoek naar de toegediende medicatie van De Gelder en de daaraan verbonden pathologie is echter nog niet afgerond. Als dat onderzoek afgelopen is, kan het volledige dossier opnieuw voor de raadkamer gebracht worden, met het oog op een verwijzing naar het hof van assisen.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...e-gelder-2.aspx

Mijn mening:
Ik begrijp absoluut niet waarom daders waarvan hun schuld eigenlijk al bewezen is niet meteen tot aan de uitspraak in de gevangenis moeten blijven. In dit geval hebben ze de aanhouding van Kim De Gelder verlengd met 3 maanden terwijl hij hoogstwaarschijnlijk pas volgende lente voor de rechtbank zal verschijnen (volgens Het Belang van Limburg). Waarom dus niet ineens verlengen tot aan zijn uitspraak, want ik veronderstel niet dat hij nog vrijgelaten zal worden na al zijn daden? Ik denk dat dit vooral voor de familie van de slachtoffers een hele opluchting zal zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.