![]() |
|
||||
|
||||
Luc Van Doorslaer
"Vergoelijkende journalistiek over deze groep is intussen contraproductief, vrees ik. Er wordt wel eens beweerd dat we dat vergoelijkende tijdperk voorbij zijn, maar niets is minder waar. Na Real-Barcelona werd in De Standaard een ACOD-vakbondsman opgevoerd met de historische woorden: 'Dergelijke agressie kan op elke plaats in Antwerpen voorkomen.' Tja. Een medewerker van het Platform Allochtone Jeugdwerking legde de schuld bij de kleine huizen waarin ze wonen. Zou er dringend wat meer journalistiek weerwerk mogen komen tegen dit soort zinledigheid? Enkele suggesties voor tegenvragen: Waarom zijn er geen rellen in het Antwerpse Chinatown als China voetbalt, maar wel op de Turnhoutsebaan en op het Kiel als Marokko voetbalt? Waarom komen die vele honderden of duizenden andere Antwerpenaren die klein wonen geen amok maken als de Rode Duivels spelen?"
Luc Van Doorslaer
|
|||
|
|||
Hmm, die tegenvragen van Luc Van Doorslaer gaan nog al uit van de suggestie dat hooliganisme niet iets is van de autochtone bevolking. Ik weet niet hoe u erover denkt, Barst, maar mij zint het allesinds niet
![]()