![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Argentijnen steken treinen in brand omdat ze te laat komen
Boze treinreizigers hebben drie treinen in brand gestoken op drie stations in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. Dat meldt de Britse nieuwszender BBC. De passagiers hadden genoeg van de vele vertragingen in het treinverkeer.
De onrust begon gisteren tijdens het spitsuur toen iedereen een flinke vertraging opliep door een ontspoorde trein. De treinreizigers werden woedend en staken minstens acht wagons in brand. Het treinpersoneel bleef niet gespaard en werd hardhandig uit de trein gehaald. Loketten en verkoopautomaten werden compleet vernield. Volgens ooggetuigen bekogelden de passagiers zelfs de brandweer met stenen. De politie heeft minstens drie mensen gearresteerd. De Argentijnse spoorwegen liggen al langere tijd onder vuur vanwege de vele vertragingen. De reizigers gebruikten al eerder geweld. (anp/svm) Bron: hln.be Eigen mening: Wat een drastische daad voor het bestrijden van een dagdagelijks kwaad! Het is niet dat het vernielen van treinen ook maar iets zal bijdragen tot het feit dat treinen wél meer op tijd zouden moeten komen. Ik begrijp best de woede van deze mensen, maar zijn ze hier dan ook maar één stap verder mee gekomen? Dacht ik het niet. Daarbovenop hebben ze ook nog eens de levens van het personeel en talloze passagiers in gevaar gebracht! Symbolische actie; dik oke, maar zorg er dan wel voor dat het enigszings verantwoord is! |
|
|||
|
|||
Toen ik dit hoorde op de radio dacht ik meteen 'wat bereik je hier nu mee' zoals Jynthe ook al aanhaalde. Langs de andere kant begrijp ik deze mensen ook wel. Zij moeten ook op tijd ergens zijn en dan is het inderdaad niet aangenaam wanneer treinen te laat komen en je telkens op je werk moet zeggen dat de treinen te laat waren. Stel je voor dat je een afspraak hebt met een klant, die kan daar mooi blijven wachten en misschien is hij wel weg als je aankomt. Dit is natuurlijk iets wat mensen gefrustreerd maakt maar om daarom treinen in brand te steken, gaat wel wat ver. Deze mensen hebben nu wel getoond dat ze er echt niet meer mee kunnen lachen maar of dit nu daadwerkelijk iets gaat veranderen weet ik toch zo niet. Er iets aan doen is zeker nodig maar dit gaat te ver!
|