actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2011, 10:33
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Gedetineerde overlijdt na overdosis xtc

Gedetineerde overlijdt na overdosis xtc
vrijdag 22/04/2011 - 08:13
Een gevangene uit de gevangenis in Hasselt is gisteren naar het ziekenhuis gebracht nadat hij een overdosis vloeibare xtc had ingenomen. De man uit Geel zat er nog maar 5 dagen opgesloten voor drugsbezit en diefstal. Woensdagavond nam hij een overdosis. De cipiers in de Hasseltse gevangenis klagen al langer over het gebruik van drugs bij gevangenen.

Gevonden op het internet op 22 april 2011: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu.../110422_hasselt


Eigen mening: Dit is nog maar een van die dingen die in onze gevangenissen gebeuren die absoluut niet zouden mogen gebeuren (natuurlijk). Ik vraag me ook af hoe het mogelijk is dat de gedeternideerden zomaar drugs kunnen binnensmokkelen. Als ze bezoek krijgen zouden de bezoekers eerst uitgebreid gefouilleerd moeten worden, en het bezoek zelf zou ook goed in de gaten moeten gehouden worden. Want als de gevangenen drugs kunnen binnensmokkelen, kunnen ze ook andere dingen als wapens binnensmokkelen, en dan wordt het pas echt gevaarlijk.
Ook het feit dat de cipiers al langer klagen over het gebruik van drugs bij gevangen, en dat daar niets aan gedaan werd, is schandalig. Cipiers zijn 'de ogen' van de gevangenis, als er niets gedaan wordt met wat zij opmerken kan het radicaal mis gaan in de gevangenissen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd April 2011, 10:48
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Ik ben het volledig eens met Malou. Dat het nog altijd mogelijk is dat gevangenen drugs langs de bewakers krijgen, is in mijn ogen ongelofelijk. Er zijn toch ook drugshonden die hierbij betrokken kunnen worden? Ik denk dat de cipiers minder moeten klagen en meer actie moeten ondernemen. Ook al is het niet aan hen om hierover te beslissen, dan kunnen ze tenminste nog in overleg gaan met de directie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.