|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Brandweer redt man die zelfmoord wilde plegen voor webcam
De brandweer van het Franse Nièvre heeft in de nacht van zondag op maandag een depressieve man gered die een cocktail van alcohol en medicijnen had ingenomen. De brandweer was op de hoogte gebracht door een man uit Rennes die via internet contact had met het slachtoffer.
De man uit Rennes communiceerde via internet en een webcam met de man uit Nièvre, een 37-jarige alleenstaande. Het slachtoffer nam die nacht voor zijn webcam een cocktail van medicijnen en alcohol tot zich. De man uit Rennes verwittigde maandag iets voor 1 uur de hulpdiensten. Hij had echter geen naam of adres, alleen een gsm-nummer. De hulpdiensten slaagden er wel in de man te identificeren en de ziekenhuizen in de regio te contacteren. De brandweermannen vonden het slachtoffer bij hem thuis, net geen uur nadat de man uit Rennes de hulpdiensten had gecontacteerd. Het slachtoffer was bewusteloos, maar leefde nog. Bron: De Standaard Mening: Ik vind dit zeer frappant. Maar zeker een goede zaak, dat men op zo'n korte tijd iemand kan vinden aan de hand van een gsm-nummer. Toch vind ik het heel vreemd dat iemand via een webcam laat zien dat hij zelfmoord gaat plegen. Dit komt dan bij mij over als een kreet van hulp, aandacht. Dit is nog eens een bewijs dat mensen die zich niet goed in hun vel voelen tot veel dingen in staat zijn. Het is dan ook goed dat er een goed onderbouwde hulpverlening voor deze mensen bestaat. |