actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 21st March 2011, 14:35
EvelienE EvelienE is offline
Registered User

Jongen die pestkop op grond smakt vier dagen geschorst.

Jongen die pestkop op grond smakte vier dagen geschorst

Casey Heynes, de Australische jongen die op school gepest werd en moegetergd zijn agressor zwaar tegen de grond smakte, is door de schooldirectie voor vier dagen geschorst. Ook de 'bully' moet zich vier dagen bezinnen over zijn wansmakelijk gedrag. De vader van Casey, die school loopt op de Dunheved Campus in North St. Marys in de staat New South Wales, zegt dat zijn zoon al jaren het slachtoffer is van pesterijen wegens zijn gewicht.
Volgens zijn vader durfde Casey hem ook niets vertellen over het gevecht. "Hij durfde het tegen niemand te zeggen, uit schrik voor wraakacties", aldus de vader. "Casey is geen gewelddadige jongen. Dit is de eerste keer dat hij zo uithaalt en ik wil niet dat hij te zwaar gestraft wordt. Ik heb hem altijd geleerd dat hij anderen niet mag slaan. Maar blijkbaar doen ouders van andere kinderen dat niet."

Volgens de leerlingen van de campus is geweld dat gefilmd wordt en online gepost, er haast dagelijkse kost. "Verschrikkelijk wat ik hier al allemaal gezien heb. Veilig voel ik me alles behalve", aldus een anonieme leerling. "Casey is geregeld het slachtoffer. Ze slaan hem en duwen hem wat in het rond. Tot hij het beu werd en zijn woede bekoelde." Online is er heel wat sympathie voor Casey en is er zelfs een 'Casey Heynes Anti Bullying Day' in het leven geroepen. De pestkop ten slotte kwam ervan af met alleen wat schaafwonden aan de knie. (hlnsydney/odbs)
17/03/11 08u13
Het laatste nieuws

Dat pesten een groot probleem is, is nog maar eens gebleken. Tijdens het lezen van dit artikel kwamen er een aantal vragen in me op. Hebben de leerkrachten naar de verhalen van beide jongens geluisterd? Is er wel controle op die speelplaats? Was de reden van het pesten enkel de jongen zijn gewicht of was er nog meer aan de hand?
Pesten en geweld is volgens de leerlingen dagelijkse kost op die school en ik ben er van overtuigd dat dit nog de dagelijkse kost is voor vele andere leerlingen op andere scholen. Waar is de discipline en tucht gebleven vraag ik me dan af. Is het niet nodig dat de leerkrachten net dat tikkeltje extra controleren en iets strenger optreden? Dan zouden voorvallen zoals deze misschien vermeden kunnen worden.
Ik ben er trouwens ook geen voorstaander van dat die filmpje op het internet circuleert. Het zou een aanleiding kunnen zijn voor jongeren met overgewicht die ook gepest worden, ook zo te gaan handelen. Zij krijgen immers de indruk dat het goed is dat ze de pester eens tegen de grond gooien; Casey krijgt er immers ook miljoenen woorden van lof voor.
Naar mijn mening is het belangrijker dat er terug wat meer controle en discipline op de middelbare scholen komt.
Met citaat antwoorden
Oud 22nd March 2011, 01:54
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User

Ik denk dat we zoals Evelien reeds vermeld heeft, eerst moeten nagaan en vragen stellen omtrent wat er juist gebeurd is voordat we een oordeel kunnen vellen over beide partijen. En dan zal de waarheid waarschijnlijk nog niet eens aan het licht komen. Het is een 'welles en nietes' spelletje waarbij beide partijen zich aan hun eigen waarheid proberen te houden zoals we in het filmpje kunnen zien. Ik vind het dan ook schandalig dat we uitspraken over beide jongens kunnen lezen op allerlei soorten websites. Niemand weet wat er juist gebeurd is. Pesten is nu eenmaal een groot probleem en is zoals Evelien reeds zei dagelijkse kost voor niet alleen leerlingen, maar ook volwassenen (buiten de school). Dit is dus geen reden om zo'n filmpjes op internet te zetten. Het slachtoffer, alsook de pester worden beide belachelijk gemaakt. Dit is voor beide partijen een pijnlijke zaak dat het zelfbeeld van deze kinderen in negatieve zin kan schaden. In plaats van dus zo'n drama te maken in de media (in de hele wereld) omtrent deze pestzaak, kunnen de ouders alsook de leerkrachten zich beter bezig houden met de psychologische begeleiding van deze kinderen... hopelijk zou dit dan kunnen leiden tot een verzoening tussen beide partijen?! Daarnaast is het ook niet goed om deze beelden te laten circuleren doorheen de wereld. Andere jongeren krijgen deze beelden ook te zien en ik denk niet dat het de bedoeling is dat we allemaal zo moeten reageren met fysiek geweld. Ik vind het dan ook belachelijk dat Casey (het zogenaamde slachtoffer) in een mum van tijd een internetheld werd omdat hij met fysiek geweld reageerde tegen zijn zogenaamde pester. Hij doet in principe net hetzelfde wat de andere jongen deed. 'Vechten' is voor niets goed! Praten is nu eenmaal belangrijk !!! Als deze jongens op deze leeftijd al zo geweldadig reageren... wat gaat dit dan binnen een paar jaar zijn? Het is dus allesbehalve goed om dit gedrag (van beide jongens) aan te moedigen en/of goed te keuren.

Bron (met filmfragment):
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-begonnen.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:03.