actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th February 2011, 15:07
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Aantal camera's in 8 maanden verdubbeld

Aantal camera's in 8 maanden verdubbeld

De gemeente Merksplas wil twee camera’s om de school en het gemeentehuis in het oog te houden, Hoogstraten wil het cameraproject op de Vrijheid uitbreiden, Mol denkt aan een cameraproject in de Corbiestraat en de Grote Markt in Turnhout krijgt na de heraanleg vier bewakingscamera’s. Meer en meer cafés investeren er ook in Camerabewaking is duidelijk hot.

“Het aantal aangiften is de voorbije maanden nogal fors gestegen”, zegt Emmanuel Vincart van de Privacycommissie, de instantie waarbij iedereen zijn of haar cameraproject moet aangeven.

"Sinds de camerawet van 10 juni 2007 tot nu hebben 225 gemeentebesturen een project aangegeven voor een straat of een plein of de gehele binnenstad te voorzien van camerabewaking. Bedrijven deden 1.452 aangiften voor een camera op de werkvloer. Daarnaast waren er ook nog eens 15.113 aangifte voor besloten plaatsen zoals cafés of openbare gebouwen. Vooral dat laatste is fors toegenomen, want in juni 2010 stond de teller nog maar op 8.000.”

Bronvermelding: www.gva.be
Mening: Ik vind dat dit een goed initiatief van de gemeenten. De veiligheid van de mensen gaat boven alles. Ik voel me persoonlijk ook niet veilig meer als ik in steden, zelf in mijn eigen dorp, 's avonds over straat loop. Dankzij deze camera's heb je het gevoel dat je je 'veilig' voelt. Als er iets gebeurd hebben ze het op tape.

Ik kan ook wel geloven dat mensen dit juist angstaanjagend vinden. Je wordt (soort van achtervolging) in de gaten gehouden. Vooral op plaatsen waar je vaak komt. Positief wel: als er iets gebeurd aan de schoolpoort ( kind meenemen) kunnen ze dit opsporen dankzij deze camera's.

Besluit: Ik vind dit een zeer goed initiatief. Voor mij geeft dit persoonlijk een veiliger gevoel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.