|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Man probeert ex-liefje in brand te steken
RETIE/MOL - Op de grens van Retie en Mol-Postel heeft gisteren een gruwelijk drama plaatsgevonden. Na een uit de hand gelopen ruzie stak een 26-jarige jongen zijn ex-vriendin van 16 met een mes neer. Hij overgoot haar nadien met benzine en probeerde haar in brand te steken. Toen dat mislukte, scheurde hij met zijn wagen weg en belandde anderhalve kilometer verder met hoge snelheid tegen een boom. Het voertuig brandde volledig uit.
Het incident gebeurde rond 14 uur. Een 16-jarig meisje heeft 's ochtends een examen afgelegd en wordt door haar vader op een lunch getrakteerd in een brasserie in Postel. Na het eten keren ze terug naar huis in Retie. Als haar vader besluit een kleine siësta te houden, gaat ze wandelen met haar Duitse scheper. Vermoedelijk heeft ze ondertussen telefonisch afgesproken met haar ex-vriend, een 26-jarige man uit Ravels. Op de straat, enkele honderden meters van haar thuis, komt het tot een zware discussie. Het onfortuinlijke meisje krijgt enkele rake klappen en incasseert een messteek in de onderbuik. Wat volgt is hallucinant. Terwijl het meisje kermend van de pijn naast de beek ligt, giet haar ex-vriend een bus benzine over haar uit. Nadien probeert hij haar in brand te steken. Dat mislukt, waarna hij met zijn wagen wegscheurt richting Mol-Postel. In de Kasteelstraat, amper anderhalve kilometer verder, loopt het mis. Met een hoge snelheid verliest hij de controle over het stuur en belandt tegen een boom. De wagen brandt volledig uit en de bestuurder heeft geen schijn van kans. Het Turnhoutse parket kon gisteravond nog geen uitsluitsel bieden of het om een verkeersongeval dan wel om een wanhoopsdaad ging. 'Alle pistes worden onderzocht. We gaan er wel vanuit dat de bestuurder ook de dader van de steekpartij is', verduidelijkt woordvoerster Inge Delissen. 'Maar het is een ingewikkelde zaak en het is nog te vroeg voor conclusies.' Op handen en voeten Een fruitverkoopster uit de buurt ontfermde zich over het zwaargewonde meisje. 'Twee bejaarden kwamen hier in paniek de winkel binnengestormd', vertelt Marleen Sanen. 'Ik heb onmiddellijk de hulpdiensten verwittigd en ben naar het meisje toegelopen. We hadden voordien geen gekrijs gehoord. Het meisje was er verschrikkelijk aan toe. Ze bloedde hevig aan haar hoofd en buik maar was merkwaardig genoeg niet buiten bewustzijn.' 'Ze riep dat haar ex-vriend haar had overgoten met benzine. Het was gruwelijk. Ze was op handen en voeten naar de weg gekropen in de hoop haar leven te redden. Haar ex-vriend had haar gsm meegenomen zodat ze zeker geen hulp kon zoeken. Ik probeerde haar moed in te spreken, maar kon amper iets doen. Gelukkig waren de hulpdiensten na tien minuten ter plaatse.' Volgens het parket verkeerde het meisje gisteravond niet in levensgevaar, maar blijft haar toestand zorgwekkend. Bron: Het Nieuwsblad Online Eigen mening: Ik weet dat veel mensen dit nieuwtje onder 'boecht' zouden plaatsen, maar toch zou ik er graag even mijn mening over willen geven. Toen ik hoorde van dit drama, werd ik helemaal stil. Ik kende Nick, want ik zat op de school waar hij les gaf. Ook het slachtoffer ken ik. Ik begrijp nog steeds niet hoe dit is kunnen gebeuren. In GVA schreef men in grote letters: NIEMAND HAD DIT VAN NICK VERWACHT. Dat is de waarheid, want bijna iedereen kende Nick als een vlotte, vrolijke kerel. Regelmatig hoor ik op het nieuws zo'n vreselijke gebeurtenissen, maar dan lijkt het altijd een 'ver-van-mijn-bed-show.'Deze keer was het helaas niet zo. Drama's zoals deze, laten mij niet los. Ik begrijp niet hoe mensen zo'n gruwelijke dingen met elkaar kunnen doen. Als het zo blijft verder gaan, dan vertrouwt niemand elkaar nog binnenkort. Ik vraag me af waar het heen gaat met onze maatschappij... Zot gedoe allemaal! Laatst aangepast door EvelienBroeckx : 21st December 2010 om 15:11. |
|
|||
|
|||
Het is inderdaad vreselijk dat zulke dingen gebeuren... Maar het valt wel op dat de oorzaak vaak bij de liefde ligt. Deze mensen hebben vaak een liefdesrelatie met elkaar, als deze dan slecht afloopt gebeuren er zulke dingen. Liefde is iets raar ja, dat besef je zelf ook pas als je iemand echt graag ziet. Nu kan je denken" maar dan doe je dat nog niet". Wel, soms kan ik het wel begrijpen tot welke daden mensen instaat zijn, als je de oorzaak leest / hoort. Als je iemand graag ziet ben je tot veel dingen instaat...
|
|
||||
|
||||
Niemand had dit zien aankomen...
Ik kijk vaak in de krant en lees zulke onderwerpen met een "bril" wat voor een monster heeft deze ravage aangericht... tot de ver-van-mijn-bed-show in mijn vriendenkring toesloeg. Nick was een vriend/collega van mij, tevens één van de beste mensen die ik kende. C. is een meisje die ik elke zomer zag en een aantal keer les aan heb gegeven. Mijn maag is deze week al vele keren omgedraaid telkens ik de krant opensloeg... Dit is niet gedaan door de man die ik al jaren ken. Tevens kan ik er niet omheen dat de kranten hem afschilderen als een stalkende lkr... In plaats van een man die problemen had om een relatie af te sluiten, zoals dit wel meer voorkomt in onze maatschappij. Het is erg dat deze "verboden romance" zo is uitgedraaid. Het enigste respect dat ik nog kan opbrengen voor de kranten is dat ze de brief die aan C. gericht was niet in het groot in de krant gesmeerd hebben in tegenstelling tot Nick zijn afscheidsbrief... Ik hoop dat C. er helemaal terug bovenop komt Ik heb het nog altijd moeilijk dat Nick grote oorzaak is van dit drama. Omdat hij geliefd was door zo veel mensen en overal een voorbeeldfunctie had...