|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Slimme mensen gaan later slapen
Slimme mensen gaan later slapen
Dat er ochtendmensen en avondmensen bestaan, wist iedereen al langer. Maar dat die tweede categorie doorgaans een pak slimmer is, was nog niet geweten. Het was de onderzoeker Robert Alison die tot die conclusie kwam nadat hij een proef organiseerde die aantoonde dat mensen met een lager IQ hun activiteiten liever in de ochtend plannen. Niet zo vreemd, menen wetenschappers van de London School of Economics, want in de oertijd waren mensen enkel overdag actief. Naarmate de mens verder evolueerde en cognitief complexer werd, verschoven belangrijke activiteiten steeds meer naar de avonduren. DS Biz, 14-12-2010
|
||||
|
||||
Ik ga veel te laat slapen, maar ik voel mij toch niet slimmer of intelligenter dan de doorsnee mens.
"Naarmate de mens verder evolueerde en cognitief complexer werd, verschoven belangrijke activiteiten steeds meer naar de avonduren." Ik vind het maar logisch, zeker na een lange dag werken en plots door je vriendin of vrouw wordt geconfronteerd met haar dagelijkse klaagzangen, dan kan je het inderdaad vrij complexe activiteiten vinden! Het is een kunst onder de mannen aan het worden But serously, ik denk dat dit wat overroepen is. Een goeie kameraad is hoogbegaafd en slaapt inderdaad veel minder dan ik, maar ik zie hem toch altijd zijn werk overdag doen Ik denk dat dit gewoon een toeval is en niet echt steevast een bewijs. De mens is sowieso slimmer aan het worden(klopt niet als je naar Amerika of Rusland kijkt) omdat we voortdurend evolueren. Alleen spijtig dat we hiervan niets kunnen merken in onze politiek. Zij kloppen soms overuren zonder enige slaap, belangrijke debatten in vroege nacht te behandelen en toch nog niks te presteren. Eens zien of die wetenschappers daar een verklaring voor hebben |