|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
PVV pleit voor oorlog tegen Iran
PVV pleit voor oorlog tegen Iran
De PVV, de Partij Voor de Vrijheid van Geert Wilders, pleit voor een preventieve oorlog tegen Iran. Om de 'vernietiging' te voorkomen, moeten westerse landen Iran aanvallen, klink het. Het was PVV-Kamerlid Wim Kortenoeven die de oproep tot oorlog lanceerde in de Tweede Kamer. Hij vreest dat Iran over niet al te lange tijd kernwapens bezit. De rest van de Tweede Kamer doet volgens hem veel te luchtig over de 'gevaren van de islam'. De Iraanse autoriteiten hebben nog niet op de uitspraken gereageerd. De PVV is sinds oktober de gedoogpartij van het kabinet van premier Mark Rutte. De partij van Wilders boekte forse zetelwinst tijdens de Tweede Kamerverkiezingen in juni. (bron:destandaard.be 15/12/2010) Mening Als mensen het nog normaal vinden dat een zulke onzin wordt verkocht in de Nederlandse tweede kamer, dan is Europa ver afgegleden. Zo 'n plat populisme verwacht ik nog wel van de 'Tea-party' maar niet in de Europese politiek. Waarom ook niet meteen Pakistan en Noord-Korea binnenvallen met de Nederlandse strijdkrachten? Ik stel voor dat we na 'the war against terror',beter eerst 'the war against stupidity' voeren. |
|
|||
|
|||
Een oorlogsplan beramen op basis van vermoedens. Twee heel foute dingen in één zin!
Zo'n oorlogen lijken steeds zo veraf. Alsof we er niets mee te maken hebben, buiten dan de beelden op ons nieuws die toch steeds hetzelfde laten zien. Het is een ver-van-mijn-bed-show waarbij ik geen mening heb buiten: oorlog is dom, doe het niet. Erg dat we zo afgestompt en onverschillig worden van wat in sommige oosterse landen de harde realiteit is. |
|
|||
|
|||
Bijzonder domme uitspraak van een belangrijk politicus uit een belangrijk land als Nederland. De PVV is een belangrijke partij geworden in Nederland, zeker nu zij de gedoogsteun geeft aan de regering-Rutte, maar ik vraag mij toch een beetje af of dit goed is voor de reputatie van Nederland. We leven in de 21ste eeuw. De vorige eeuw stond krom van 2 wereldoorlogen waar ook Nederland veel schade gekend heeft. Is dit dan wat het wil tegen Iran? Ik begrijp zijn uitlating niet goed en vind ze totaal ongeplaatst.
|
|
|||
|
|||
Dit is toch wel serieus belachelijk. Een land "preventief aanvallen"...
Laat de islamieten gewoon met rust, zei laten ons toch ook met rust? |
|
||||
|
||||